دوستان ایران باید در برابر شیوه قلدرمآبانه آمریکا جریان دیگری را شکل دهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است روابط اقتصادی رسمی و غیررسمی ایران با سایر کشورها به حدی است که نیاز به نگرانی بابت تحریم‌های آمریکا وجود ندارد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار پوتین و ولایتی در مسکو و اهمیت آن گفت: امروز فرصتی برای به چالش کشیدن جریان استکبار داریم و باید تلاش کنیم تا خود وارد چالش نشویم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنچه مسلم است نباید تصور کنیم کشورهایی که ما را تحریم کرده اند تمام دنیا هستند بلکه صرفا جریانی در دنیا هستند که در مقابل آنها جریان های مختلف دیگری نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز جریانات توانمند بسیاری در دنیا شکل گرفته که این ظرفیت را دارند تا در مقابل کشورهایی که سایرین را تحریم کرده و یا آنها را تحت استثمار اقتصادی قرار می دهند، بایستند لذا این نگاه می تواند فرصتی برای کشور ایجاد کند و جای دغدغه نگذارند.

پژمان فر در ادامه انتقاد کرد: تا کنون در مسیر دیپلماسی خارجی خود یک مسیر کاملا انفعالی و ضعیف در پیش گرفته بودیم و هیچگاه به عنوان فرصت به فشارهای وارد شده از سوی برخی کشورها نگاه نکردیم لذا اگر نگاه تهدید به این مسائل نداشته باشیم و فرصت ببینیم، امکان پیشرفت و رویارویی با آنها را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر دوستان زیادی داریم که با شیوه قلدرمنشانه آمریکا مخالف هستند و می توانند جریان دیگری را شکل دهند البته در اوایل کار مشکلاتی وجود دارد اما همواره راهی برای برون رفت وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر بخشی از کشورها هستند که شاید به صورت رسمی نتوانند با ایران مذاکره و معامله کنند اما به صورت غیررسمی روابط زیادی دارند پس هیچ گاه نمی توان چیزی را در دنیا با بن بست مواجه کرد و همواره می توانیم برای آنها برنامه داشته باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: صرفا نشستن پای میز مذاکره و باج دادن جواب نمی دهد بلکه باید در مسیر عزت و اقتدار ملی حرکت کنیم.

انتهای خبر/

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *