توانمندی های گردشگری تربت حیدریه در جشنواره ملی عرضه می شود

دبیر کمیته پشتیبانی جشنواره ملی طبیعت گردی و گیاهان دارویی شهرستان تربت حیدریه گفت: در جشنواره ملی گردشگری و گیاهان دارویی تربت حیدریه توانمندی های حوزه گردشگری، معرفی گستره و تنوع گیاهان دارویی منطقه به نمایش گذاشته می شود.

محمدرضا یوسفی  در نشست فصلی شورای روابط عمومی های تربت حیدریه با بیان اینکه جشنواره در روزهای 25 تا 28 تیرماه جاری برگزار می شود، افزود: بدنبال آن هستیم تا با برپایی جشنواره زمینه های رشد و توسعه همه‌ جانبه شهرستان را فراهم آوریم.

وی گفت: شهرستان تربت حیدریه با دارا بودن آثار طبیعی و تاریخی فراوان، قطب کشاورزی و همچنین وجود گیاهان دارویی متنوع، دارای ظرفیت بالایی در این زمینه است.

یوسفی ضمن بیان اینکه جشنواره همچنین فرصت مغتنمی برای معرفی صنایع دستی این خطه است، افزود: از آنجا که در خلال برگزاری جشنواره، برپایی کارگاه ‌های آموزشی ترویجی، نشست های تخصصی و نمایشگاه غذاهای بومی محلی نیز از جمله برنامه های تکمیلی جشنواره است، لذا امیدوار هستیم پس از آن شاهد تغییر و تحولات اساسی در صنعت گردشگری و نیز تغییر الگوی کشت در این شهرستان باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره نیز سقف ظرفیت پذیرش جشنواره را 500 نفر اعلام و گفت: جشنواره در 2 بخش گردشگری و گیاهان دارویی برگزار و کسانی که در بخش گیاهان دارویی شرکت می کنند، در بخش گردشگری نیز می توانند شرکت داشته باشند.

فرهاد مهرآفرین با بیان اینکه برای اسکان و استقرار میهمانان تمام مقدمات و امکانات پیش بینی شده است، افزود: میهمانان یک شب در مرکز آموزشی واقع در تربت حیدریه و 2 شب دیگر را نیز در کمپ طبیعت گردی نسر اسکان داده می شوند.

وی همچنین گفت دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن 05152228081 آماده دریافت پیشنهادات هموطنان و صاحب نظران گرامی می باشد و اخبار جشنواره نیز از طریق سامانه اینترنتی به آدرس thfe.ir قابل پیگیری است.

رییس اداره خدمات مشترکان مدیریت برق شهرستان تربت حیدریه نیز در این نشت از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی درخواست کرد در خصوص صرفه جویی در مصرف برق ادارات خود فرهنگ سازی کنند.

حسین صادق پور ضمن انتقاد از برخی ادارات بواسطه استفاده از کولرگازی اظهار داشت: مشکل استفاده بی رویه از برق در ایران از زمانی آغاز شد که دوایر دولتی ترجیح دادند به جای استفاده از کولر آبی، از کولر گازی گازی استفاده کنند.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *