تخصیص 2 میلیارد ریال برای تکمیل زباله گاه مرکزی در تایباد

شهردار تایباد از تخصیص 2 میلیارد ریال اعتبار از سوی دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی برای تکمیل زباله گاه مرکزی این شهرستان خبر داد.

 

ایوب سیدالحسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان این مطلب اظهار کرد: ضرورت حفظ محیط زیست برای تامین امنیت بهداشتی مردم امری ضروری است و تمام دستگاه‌های ذیربط باید طبق قوانین در این راستا تلاش کنند.

 

وی صیانت از محیط زیست و منابع آب و خاک و بهداشت عمومی شهرستان را از اهم وظایف ادارات ذیربط دانست و ادامه داد: سیاست دولت از سال 95 با موضوع پسماند زباله مطرح شده و امسال در تمام شهرها به مرحله اجرا درآمده و به تایباد دو میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

شهردار تایباد با اشاره به 50 هزار مترمربع آسفالت خیابان‌های این شهر افزود: در این زمینه 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و نیز 6000 مترمربع عملیات لکه گیری سطح خیابان ها انجام گرفته است.

 

وی پروژه آسفالت و فضا سازی پارک طبیعت را مهم دانست و بیان کرد: 20 درصد آسفالت کمربندی ضلع شرقی تایباد با حدود 300 تن قیر در دست اجرا است و با راه‌اندازی این کمربندی از تردد تریلی‌ها در داخل شهر جلوگیری خواهد شد که این مهم گامی بزرگ در راستای جلوگیری از حوادث و تصادفات شهری است.

 

سیدالحسینی به مهمترین اقدام شهرداری تایباد با توجه به بحران آب اشاره کرد و افزود: جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب با تأمين چهار حلقه چاه انجام گرفته است. طبق اعلام وزارت کشور از تعداد 1250شهر تنها 150 شهر این طرح عظیم را اجرایی کرده و شهرستان تایباد جزء اجرا کنندگان این پروژه است.

 

وی از احداث کتابخانه در پارک ملت خبر داد و گفت: تاکنون زمین جهت احداث جانمایی شده و به زودی با تأمین اعتبار این پروژه فرهنگی کار خود را آغاز خواهد کرد. از 1261 هکتار محدوده خدمات شهری 165 هکتار آن بافت فرسوده است که با انجام پیگیری های لازم بازسازی آن اجرا می‌شود.

انتهای خبر/

image_print
64 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *