برگزاری اتاق فكر فرهنگ و هنر با هدف دستيابي به گفتگو محوري

اولين جلسه اتاق فكر حوزه فرهنگ و هنر با حضور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي و جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

در اين جلسه جعفر مرواريد هدف از برگزاري اتاق فكر اصحاب فرهنگ و هنر را دستيابي به چشم انداز برنامه هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با محوريت گفتگو محوري دانست. وي افزود: در اين جلسات با بيان مساله به بررسي راه حلها مي پردازيم و با ارائه راهبردها به افق روشنتري در حوزه فرهنگ و هنر دست پيدا خواهيم كرد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: ما در اين اتاق تنها در حوزه طرح مساله، بيان راه حل از نظرات استفاده نمي كنيم بلكه در اجراي برنامه ها نيز از نظرات صاحب نظران اين حوزه استفاده خواهيم كرد. وي اظهار داشت: اين جلسات آسيب شناسي و نقد عملكرد گذشته نيست بلكه هدف ما بيشتر ارائه راهكار است تا با استفاده از نظرات بتوانيم به همگرايي، همدلي و پويايي در اين حوزه دست پيدا كنيم.

مرواريد گفت: طرحها و نظراتي كه در اين جلسات بيان مي شود مي تواند در جلسات شوراي فرعنگ عمومي و اتاق گفتگوي اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان دستور كار قرار گيرد. وي افزود: حضور معاونين اين اداره كل در جلسات به منظور دستيابي به نقطه نظرات مشترك و اصلاح فرايندهاست.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي ادامه داد: ما بيشتر سعي خواهيم كرد با توجه به دستوركار از انجمن هاي فرهنگي هنري و صاحب نظران اين حوزه و نهادهاي غير دولتي در اين جلسات دعوت كنيم ميزبان اصلي جلسات اصحاب فرهنگ و هنر هستند و از دولتي شدن اين جلسات پرهيز خواهيم كرد. وی گفت: تدوين برنامه‌های کوتاه مدت تاثير گذار و بلند مدت راهبردی می‌تواند قدم‌های مهمی را به وجود آورد تا با خرد جمعی و کار کارشناسی شده در این اتاق فکر، موانع را شناسایی و مشکلات موجود را تا حد امکان از بین ببريم و با توجه به ظرفیت‌های موجود حوزه فرهنگ و هنر ارتقا و توسعه يابد.

در اين جلسه توجه به دو گانگي هاي فرهنگي، كمبود اعتبارات، توجه به شهرستانها و … توسط اعضاي حاضر بيان شد و مقرر شد دستور كارهاي جلسه با توجه به برنامه هاي فرهنگي دولت و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تدوين شود و جلسات در زمانبندي مشخصي برگزار شود.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *