امنیت حاکم در مناطق مرزی حاصل اتحاد و همدلی شیعیان و اهل تسنن

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: امنیت حاکم در کشور حاصل خون شهدا، تلاش نیروی های امنیتی و انتظامی و وحدت و اتحاد مردم است. بخش عمده ای از امنیت حاکم در مناطق مرزی کشور نیز حاصل همکاری، همدلی و اتحاد شیعیان و اهل تسنن ساکن در این مناطق است.

محمد رحیم نوروزیان در نشست شورای اداری شهرستان تایباد اظهار داشت: شهرستان تایباد 110 شهید در راه انقلاب تقدیم کرده است و این شهرستان الگویی مناسب برای وحدت، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز بین شیعیان و اهل تسنن است.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای تمدن و پشتوانه بسیار قوی است گفت: در طول تاریخ، هرگاه  کشورمان در مسیر پیشرفت گام برداشته است دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم همواره توطئه کرده اند تا مانع پیشرفت کشور شوند.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه در طول تاریخ چندین هزار ساله کشور ایران، حداقل 4 تهاجم بزرگ از سوی دشمنان به خاک ما صورت گرفته است اظهار داشت: تهاجم رومیان به ایران توسط اسکندر، تهاجم اعراب متعصب بعد از روی آوردن مردم ایران به اسلام با هدف به بردگی بردن مردم ایران و ادعای برتری عرب بر عجم،  تهاجم قوم مغول و تهاجم غربی ها به کشور که از دوره  شاه اسماعیل صفوی شروع شد از جمله 4 تهاجم بزرگ به کشور ایران بوده است.

وی افزود: در همه این تهاجمات ملت ایران سربلند بیرون آمده است و در تمام دوران، حتی دورانی که ضعیف ترین حکومت ها بر کشور حاکم بودند مردم  مقاومت کردند  و مانع از سیطره قدرت های زورگو بویژه استعمار انگلیس شدند.

وی تصریح کرد: بدلیل منابع و منافعی که دشمنان در کشور ما برای خود فرض می کنند هنوز هم دشمنان نظام دنبال هجوم به کشور و کسب منابع آن هستند.

نوروزیان جنگ تحمیلی را یکی از توطئه های دشمنان پس از انقلاب دانست و اظهار داشت:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور از تمامی توطئه های دشمنان سربلند بیرون آمده است. موقع شناسی، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین، تلاش شبانه روزی و درک شرایط موجود رمز پیروزی ملت ایران  در برابر توطئه چینی های دشمنان است.

معاون استاندار با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: کاهش تورم به کمترین میزان و تک رقمی شدن آن، طرح تحول سلامت، افزایش سن امید به زندگی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقدامات مربوط به محیط زیست، توجه به احزاب و سازمان های مردم نهاد، ایجاد بی سابقه فرصت های شغلی و مثبت شدن تراز تجاری از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: برخی افراد با نادیده گرفتن این موارد و بزرگنمایی برخی مشکلاتی که اخیرا در پی فشارهای آمریکا و تحریم های جدید بوجود آمده امید و اعتماد مردم را تخریب می کنند و برخلاف منافع ملی اقدام می نمایند.

معاون استاندار با مقایسه آماری دستاوردهای نظام با شرایط رژیم طاغوت اظهار داشت: در رژیم گذشته با 30 میلیون جمعیت 5 میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم.

وی افزود: در سال های آخر حکومت رضا خان و بویژه سال های 1320 تورم 49.5 درصد، سال 1321 تورم 96.2 درصد و سال 1322 میزان تورم 110 درصد بود.

وی گفت: در پیش از انقلاب و در سال های 52 تا 57 نرخ تورم دو رقمی بود و این رقم در سال 1356 به 25.1 درصد رسید با این حال دشمنان انقلاب تلاش دارند حقایق را دگرگون کرده و تاریخ را تحریف نمایند.

نوروزیان با بیان اینکه ظرفیت نظام جمهوری اسلامی در حل مساله بسیار بالاست اظهار داشت: کشور قدرت فوق العاده بالایی به لحاظ زیر ساخت ها دارد و باید از این زیر ساخت ها به درستی استفاده نمود.

وی افزود: کار شبانه روزی، احترام و تکریم مردم، صرفه جویی در تمامی زمینه ها و رعایت الگوی صحیح مصرف  رمز عبور از مشکلات پیش رو می باشد.

معاون استاندار در سفر یکروزه به شهرستان مرزی تایباد ضمن بازدید از پاسگاه های مرزی، کلنگ  پروژه آبرسانی به پاسگاه های مرزی را به زمین زد.

بازدید از گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و پایانه مرزی دوغارون، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان، حضور در شورای تامین  و دیدار با فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان تایباد از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون استاندار به شهرستان تایباد بود.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *