شاهنامه به فردوسی برمی گردد

سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد از اجرای نقاشی دیواری داستان‌های شاهنامه در میدان فردوسی همزمان با نوروز 97 خبر داد.

مصطفی حسن‌زاده با بیان این مطلب، گفت: 32 مورد نقاشی دیواری سطح یک و 2 با اعتبار 500 میلیون تومان ویژه نوروز 97 هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد و در فروردین سال آینده رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقاشی دیواری در عمده مناطق شهر اجرایی خواهد شد، افزود: بیشترین تعداد پروژه‌های نقاشی دیواری در مناطق 10، 11، 4 و یک اجرایی می‌شود.

سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: موضوعات نقاشی دیواری بر حسب موقعیت‌های مکانی و موضوعات مرتبط با فراخوان «خانه بهار» انتخاب و اجرایی شده است.

حس‌زاده بیان کرد: به همین منظور 3 موضوع دفاع مقدسی برای نقاشی‌های دیواری انتخاب شده که می‌توان به نقاشی شهید آوینی در بولوار شهید آوینی، نقاشی شهید رستمی در بولوار شهید رستمی و نقاشی در بولوار فدائیان اسلام اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اجرای داستان‌های شاهنامه نیز دو 2 سمت میدان فردوسی موضوع نقاشی دیواری نوروز 97 را تشکیل می‌دهد.

سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد ادامه داد: مشهد شهر امن امام رئوف، مشهد شهر امید و زندگی، مشهد شهر تاریخ و اساطیر، مشهد شهر گهرسنگ‌های زیبا و مشهد از نگاه شما دیگر موضوعات فراخوان «خانه بهار» را تشکیل می‌دهد که در بین این موضوعات، مشهد شهر امید و زندگی و مشهد از نگاه شما بیشترین اثر ارسالی را دارد.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: نقاشی دیواری بر دیوارهای مرتفع و ماندگار سطح یک و دیوارهای کوتاه معابر اصلی با زیرسازی سطح دو اجرایی شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *