اطلاعات محرمانه‌ای در شهرداری نداریم

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهدمقدس گفت: شهروندان ذی‌نفعان و مالکان شهر هستند و از این‌ رو هیچ اطلاعاتی در شهرداری محرمانه تلقی نمی‌شود.

محمدحسین ودیعی با بیان اینکه «شفافیت» یکی از راهبردهای مهم شناخته شده و موثر در زمینه مقابله با فساد و به‌ویژه فساد مالی و اداری محسوب می‌شود، اظهارکرد: تمامی شهروندان و ذی‌نفعان شهر باید به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه مدیریت شهری دسترسی داشته باشند.

ودیعی ریشه بسیاری از رانت‌ها و فسادها را عدم شفافیت و آگاهی ذی‌نفعان از حقوقشان دانست و گفت: مقابله با فساد یکی از آرمان‌های شاخص کشور بوده و متاسفانه شهرداری‌ها در این زمینه پیوسته در مظان اتهام بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نهادی خدماتی – اجتماعی است که شهروندان مالک آن هستند و به صورت خود گردان اداره می‌شود، تصریح کرد: شهروندان تامین‌ کننده منابع درآمدی شهرداری هستند و از این رو بعنوان یک سهامدار شهر حق دارند در جریان اطلاعات مدیریت شهری اعم از اطلاعات مالی، عملکری، شیوه مصرف منابع و … قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: ارائه گزارش عملکردی از سوی مدیران به مردم امری واجب بوده و مدیریت پنجم شهر مشهد نیز بر ارائه شفاف اطلاعات بویژه در حوزه‌های مالی و تقنینی مصر بوده تا بدون هیچ محدودیتی شهروندان از آنها آگاهی یابند.

ودیعی با تاکید بر اینکه هیچ اطلاعاتی در شهرداری و مجموعه مدیریت شهری محرمانه تلقی نمی‌شود، افزود: سامانه فاش (فضای اطلاع‌رسانی شفاف) شهرداری در همین راستا شکل گرفته است؛ علاوه‌ بر این شورای شهر نیز در جلسات کمیسیون‌های تخصصی خود برای بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف از ذی‌نفعان دعوت بعمل می‌آورد و نظرات ایشان را اخذ تا در تصمیمات خود ترتیب اثر دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: شهروند محوری از دیگر شعارهای شورای پنجم و مدیریت شهری مشهد بوده که برای تحقق آن گام‌های متعددی برداشته شده است؛ شهروندان و صاحب‌نظران می‌توانند از طریق سامانه‌های شبکه اطلاعاتی شهرداری و همچنین شورا یاوران نظرات خود را ارائه، کد رهگیری دریافت و سپس آن را پیگیری نمایند.

ودیعی افزود: شوراهای اجتماعی محلات از دیگر بسترهای تحقق شهروند محوری محسوب می‌شود که در این راستا این شوراها در حال توسعه و بازسازی هستند؛ هنگامی که ذی‌نفعان به موضوعی ورود پیدا کنند، جنبه‌های مختلفی از سوی ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و عقل و خرد جمعی حاکم می‌شود.

انتهای خبر/

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *