تصفیه فاضلاب برای استفاده در بخش کشاورزی با جدیت دنبال شود

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: تصفیه‌ فاضلاب برای استفاده در بخش کشاورزی باید بسیار جدی‌ و با کنترل دقیق‌تر دنبال شود.

حمید گرمابی اظهار کرد: چاره‌جویی برای حل مشکل کم‌آبی باید سال‌ها پیش انجام می‌شد، در این زمینه همه‌ ما مسئولیم و بیش از همه، مسئولین آب استان باید با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، تا قبل از این‌که موضوع غیرقابل حل شود، چاره‌جویی کنند.

وی با اشاره به وجودپس آب شهری که ۶۰۰ لیتر در ثانیه است و پس آب شهرک صنعتی خیام که به آن اضافه می‌شود، افزود: بهترین راه حل استفاده‌ صنعتی از پس‌آب است و قرار است با مبلغ قراردادی ۳۷۰ میلیارد تومان فاضلاب در نیشابور به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده نیشابوردر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصفیه‌ این پس‌آب برای استفاده در بخش کشاورزی باید بسیار جدی‌تر و با کنترل دقیق‌تر انجام شود. وضعیت پس آب شهرک صنعتی خیام نیز باید از حالت فعلی بهبود یابد.

وی ابراز کرد: گسترش فرهنگ عمومی صرفه‌جویی آب نیز وظیفه‌ی دیگر دستگاه‌ها است، ما در کشاورزی هیچ راهی جز آبیاری قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای نداریم، الگوی کشت هنوز آن‌طور که باید در میان کشاورزان ترویج نیافته و  باید جدول الگوی کشت را همراه با آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه داد. ما باید بتوانیم غذای ۸۰ میلیون نفر را تامین کنیم و حتی در این زمینه صادرات را تقویت کنیم.

گرمابی بیان کرد: مردم تعدادی از روستاهای نیشابور با مشکل خشک شدن قنات‌ها مواجه‌ بوده و اجازه‌ حفر چاه نیز ندارند و برای کشاورزی دچار مشکل جدی‌ شده اند که ایجاد بند خاکی می‌تواند علاوه بر کمک به احیای قنات، به تامین آب کشاورزی نیز کمک کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *