ارز دولتی بلای جان اقتصاد شد

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از عملکرد تیم اقتصادی دولت در ساماندهی بازار انتقاد کرد و گفت: لغو تعطیلی هفته آتی مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابیه نیز در راستای تعامل بیشتر با دولت در راستای ساماندهی اقتصاد بوده است.

حمید بنایی با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصاد کشور افزود: تیم اقتصادی دولت ضعیف عمل کرده که نتیجه آن نابه سامانی در بحث قیمت ها است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نشست های بسیاری در مجلس با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور برگزار شده است، افزود: نشست سران قوا و نمایندگان با هدف بهبود شرایط بوده؛ اما با توجه به عدم تعامل کافی خروجی مناسبی در اقتصاد دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بارها از دولت در خصوص از میان برداشتن قوانین دست و پا گیر درخواست شده است، تصریح کرد: مجلس بارها اعلام آمادگی برای اصلاح قوانین زاید و دست و پاگیر کرده اما هنوز هیچ لایحه ای در این باره از سوی دولت ارسال نشده است.

بنایی با بیان اینکه بعد از بدعهدی هایی سیاسی برجام و بی اخلاقی آمریکا در خروج از آن پیش بینی وضعیت فعلی اقتصاد باید صورت می‌گرفت، گفت: متاسفانه دولت در این زمینه مدیریت نکرد و بی توجهی به پیامدهای این بدعهدی ها این شرایط را رقم زد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه اگر اعمال مدیریت در بازار صورت می‌گرفت مسکن، ارز، طلا و سکه وضعیت فعلی را تجربه نمی کرد، افزود: وقتی شخصی بالغ بر 30 هزار سکه تهیه می‌کند، معلوم است که خواهان برهم زندن نظم بازار بوده از این رو اگر دولت اعمال نظارت دقیقی بر بازار داشت این نوع سوءاستفاده ها رخ نمی داد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون کمیسیون های تخصصی مجلس فعال شده است، گفت: لغو تعطیلی هفته آتی مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابیه نیز در راستای تعامل بیشتر با دولت در راستای ساماندهی اقتصاد بوده است.

بنایی با اشاره به اینکه در هفته آتی کمیسیون های تخصصی مجلس وارد شور با تیم اقتصادی دولت خواهند شد، تصریح کرد: تدبیر بازار لازم است در غیر این صورت حباب نرخ ها هر روز بزرگ تر خواهد شد.

وی با انتقاد از وضعیت بازار مسکن، گفت: متاسفانه ما برنامه جامع ملی مسکن را نداریم و تیم اقتصادی دولت بارها در خصوص ارایه آن اظهارنظر کرده در حالی که در کمیسیون عمران چنین طرحی دیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بحث تامین مسکن جوانان طبق برنامه ششم توسعه و قانون اساسی لازم است، گفت: ضعف نظارتی، ولنگاری و نبود صدای واحد در مجلس و دولت فشارهای اقتصادی مختلفی را بر مردم تحمیل کرده است.

بنایی با تاکید بر اینکه بیش از 190 نماینده مجلس خواهان تغییر تیم اقتصادی دولت شده اند، افزود: ما هم در حوزه قانون گذاری ضعیف هستیم مردم انتظار دارند که مجلس هم انقلاابی ترعمل کند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی برای ساماندهی بازار نیاز است، گفت: وزیر ارتباطات با انتشار اسامی گیرندگان ارز دولتی کار قابل تقدیری کرد و این موضوع باید در حوزه های مختلف تسری یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بسیاری از فراوده های ساختمانی با ارز 3 هزار تومانی وارد شده اما برخی با موج سواری با دلار بیش از 7 هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند از این رو اگر سیستم فعال در حوزه اختصاص ارز را مدیریت کنیم دلالی در این حوزه صورت نمی گیرد.

 

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *