رفع بوی فاضلاب منطقه طرق تا پایان سال جاری

یکی از مسیرهای مهم ورودی مشهد مسیر طرق است. متأسفانه در این مسیر در اکثر ایام سال بوی بد فاضلاب و زباله به مشام می‌رسد و این وضعیت برای شهری مانند مشهد که شهری زیارتی و سیاحتی است چندان زیبنده نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مشکل انتشار بوی بد فاضلاب در نزدیکی دروازه شرقی مشهد مساله تازه‌ای نیست. به ویژه در ایام و فصول گرما، بیشتر شاهد انتشار بوی بد در این منطقه هستیم.

در این راستا معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در این خصوص می‌گوید: یکی از علل انتشار بوی فاضلاب در این مسیر جاری شدن فاضلاب‌های خانگی از بولوار صبا و سیدی در مسیر کال پارک طرق و شهرک عسکریه است.

خلیل الله کاظمی اظهار می‌کند: متأسفانه بخش زیادی از شهروندان مناطق یاد شده با وجود این که در منازل خود چاه جذبی دارند، به رهاسازی فاضلاب خانگی خود در مسیرهای یاد شده اقدام می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: فاضلاب یاد شده در دو مسیر حرکت می‌کند که یکی در کنار کال پارک طرق و شهرک عسکریه است و دیگری داخل پارک غدیر قرار دارد.

وی بیان می‌کند: این فاضلاب چون داخل پارک جاری است، در برخی زمان‌ها که هوا مقداری تغییر دما دارد، مشکل ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که باعث انتشار بوی نامطبوع می‌شود و این بو در برخی موارد تا چند کیلومتر قبل و بعد نیز قابل استنشاق است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که راه جلوگیری از انتشار این بو چیست، می‌گوید: شهرداری مشهد با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای از چند سال قبل در حال ساخت یک تصفیه خانه محلی برای تصفیه فاضلاب جاری در این مسیر است.

کاظمی می‌افزاید: بعد از بررسی‌ها و پیگیری‌های کارشناسی، این تصفیه خانه در مسیر ضلع جنوبی پارک طرق در حال ساخت است و تا پایان امسال نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح می‌کند: یکی از توجیحات ساخت این تصفیه خانه، انتقال مقدار زیادی از فاضلاب جاری به همراه پذیرش فاضلاب خانگی جاری در این مسیر است، بنابراین تا پایان امسال و با بهره‌برداری از تصفیه خانه یاد شده، مشکل انتشار بوی نامطبوع از سمت پلیس راه طرق برطرف خواهد شد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد می‌گوید: به طور کلی رهاسازی زباله در معابر و اماکن عمومی مشمول ماده 688 قانون مجازات‌های اسلامی است که برای این اقدام نیز جرایمی در نظر گرفته شده است، ضمن این که متولی پیگیری این قانون نیز دو مجموعه بهداشت و محیط زیست استان هستند.

کاظمی با رد انتشار این بو به دلیل عملکرد کارخانه کمپوست اضافه می‌کند: اکنون در محور یاد شده دفن زباله نداریم، بنابراین تمام منشأ انتشار بوی یاد شده از همان مسیر کال سیدی و پارک طرق است.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *