جریاناتی سعی دارند مشکلات اقتصادی کشور را به شکل بحران نشان دهند

امام جمعه مشهد گفت: ما در کشور مشکلات اقتصادی داریم اما بحران اقتصادی نداریم. متاسفانه جریاناتی سعی دارند مشکلات اقتصادی کشور را به شکل بحران نشان داده و مردم را ناامید کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: یک عده اخلالگر بازار را دچار مشکل کرده و وضعیت را به جایی رسانده‌اند تا فشار را بر گرده قشر آسیب‌پذیر جامعه بیشتر نمایند.

وی افزود: اینکه آقایی ارز 4200 تومانی دولتی را گرفته و جنس وارد کشور کرده و آن را در بازار، فراخور ارز هشت هزار تومانی می فروشد، فرد دیگری ارز 4200 تومانی دولتی را گرفته و اصلا جنسی وارد کشور نکرده یا وارد کرده و قصد احتکار دارد، این افراد مفسد فی الارض هستند. عده‌ای دیگر سایت دولت را هک کردند و هزاران دستگاه خودرو خارجی را وارد کشور نمودند و با قیمت‌های زیاد در بازار ریختند، این افراد مفسد اقتصادی هستند.

علم الهدی با بیان اینکه وضعیت کسب و کار مردم از مرحله اخلال گذشته و بازار به توقف رسیده است، عنوان کرد: بازاریان نمی‌دانند کالای خود را به چه نرخی بفروشند زیرا قیمت‌ها نابسامان است. مسئولان ارز را بی‌حساب به عده‌ای دادند. میلیون‎ها سکه طلا را در جیب افراد ریختند به طوری که سه میلیون سکه در مرز کردستان ایران از یک قاچاقچی کشف شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در آذرماه سال 1369 قانونی برای مفسدان و اخلالگران اقتصادی مصوب شد که این قانون مسیر را مشخص کرده است و مسئولان باید با اخلالگران و مفسدان برخورد قانونی نماید. برنامه اخیر مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور جواب نداد بنابراین در این شرایط باید کارگزاران نظام به میدان آمده و مشکلات مردم را حل کنند نه اینکه تماشاچی باشند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: هفته گذشته مقام معظم رهبری دو پیام دادند که هم درس‌آموز بود و هم منجر به باز شدن بینش مردم شد. زمانی که  تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های جام جهانی فوتبال برابر اسپانیا به خوبی ظاهر شد اما نتیجه لازم را نگرفت، رهبر معظم انقلاب پیام دادند که “شما بسیار زیبا بازی کردید، خدا قوت”.

وی ادامه داد: پس از اینکه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به وطن بازگشت، رهبر معظم انقلاب از طریق وزیر ورزش، به تیم ملی پیام داد که شما “پیروز بازگشتید” و تلقین برخی افراد از بیان این مطالب، تشویق تیم ملی از سوی معظم له بود. این دو پیام به ما ثابت کرد که مردم برای تلاش، کوشش و غیرتمندی بازیکنان تیم ملی ارزش قائل هستند، حال تیم ملی در این بازی پیروز شد یا به نتیجه دلخواه نرسید فرقی ندارد.

علم الهدی با اشاره به این پیام رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: این پیام بینش مردم را در برابر مسئولان و کارگزاران نظام باز کرد تا ببینند که آیا در موقعیت گرفتاری‌های اقتصادی و اخلال مفسدان که منظر اقتصاد کشور را به شکل یک کودتای اقتصادی جلوه داده است، برای رفع مشکلات تلاش می کنند یا اینکه فقط تماشاچی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما در کشور مشکلات اقتصادی داریم اما بحران اقتصادی نداریم، عنوان کرد: متاسفانه جریاناتی سعی دارند مشکلات اقتصادی کشور را به شکل بحران نشان داده و مردم را ناامید کنند. مردم زمانی امیدوار می شوند که کارگزاران نظام در مقابل مشکلات اقتصادی بی‌تفاوت نباشند و مانند تیم ملی فوتبال با وجود نرسیدن به نتیجه لازم، در میدان عمل برای رفع مشکلات و مقابله با مفسدان اقتصادی غیرتمندانه تلاش کنند.

وی افزود: در مجموع وضعیت اقتصادی کشور حالت بحرانی ندارد، صدور نفت، گاز و محصولات پتروشیمی به خوبی انجام می‌گیرد، ارز لازم نیز به خوبی به کشور بازمی‌گردد. کشور ایران ثروتمند است و بحران اقتصادی ندارد اما دشمن می‌خواهد وضعیت اقتصادی کشور را بحران زده نشان دهد و اسم آن را هم  “تابستان داغ” گذاشته است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه تریبون نماز جمعه محل بیان تقاضای مردم است، افزود:  تا حرفی می‌زنیم ما را متهم به دولت‌ستیزی می‌کنند، شما مسئولان نباید تنها حرف بزنید، مردم از شما عمل می‌خواهند، امیدواریم مسئولان ما گوش شنوا داشته باشند و همین که واقعیتی بیان شد متهم به دولت‌ستیزی نشویم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *