پارک بانوان کاشمر، رؤیایی که به زودی محقق می‌گردد

مدیر پروژه پارک بانوان کاشمر گفت: امیدواریم پروژه پارک بانوان این شهرستان که به رویایی تبدیل شده است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 

احسان فخرایی با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه پارک بانوان در اسفندماه 96 با حضور ریاست محترم شورای شهر، اعضای شورای شهر، شهردار، مسئولین و جمعی از بانوان خطه ترشیز آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پارک از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون این پروژه 25 درصد پیشرفت داشته است، از پیش‌بینی اجرای این پارک در 6 فاز خبر داد و گفت: پارک بانوان با محیط پیرامونی 35 هزار مترمربع اجرا می‌شود.

مدیر پروژه پارک بانوان کاشمر با اعلام اینکه در این فضا، پارک ورزشی و تفریحی مناسبی برای بانوان کاشمری پیش‌بینی شده است، افزود: هم‌اکنون اجرای کرسی چینی دیوار مجموعه، بلوار کشی، جدول‌گذاری، آماده‌سازی فضاهای ورزشی و تکمیل سالن مدیریت بحران در حال اجراست.

وی با بیان این‏که جانمایی این پارک به‌گونه‌ای است که دسترسی آسانی برای بانوان مهیا و در کنار آن کتابخانه امام علی(ع) و پارک بسیج قرار دارد که زمینه استفاده خانوادگی از دو پارک را فراهم می‌کند و هم‌چنین دسترسی به این پارک از چهار خیابان اصلی آسان است، گفت: این پارک در بافت مسکونی قرار گرفته و یکی از مزایای آن نبود ساختمان‌های بلند در اطراف است.

فخرایی افزود: در اطراف این پارک تنها تعداد کمی ساختمان بلند قرار گرفته که با وجود درختان بلند و هم‏چنین طراحی جدید، از بیرون دید این ساختمان‌ها به داخل مسدود می‌شود.

وی هدف از انتخاب این مکان را برای ایجاد پارک بانوان، عدم وجود زمین با کاربری فضای سبز و ورزشی به این مقدار در سطح شهر عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های مناسبی از قبیل درختان مناسب، خاک حاصلخیز، راه‌های دسترسی آسان، چاه موتور اختصاصی از مزایای دیگر این مکان است.

مدیر پروژه پارک بانوان با تأکید بر این‏که طراحی این سایت توسط مشاور طرح انجام شده است، گفت: این مجموعه دارای ورودی از قبیل استراحت کارکنان، دفتر امانات، نگهبانی، چرخ‌دستی و ویلچر، محل نگهداری کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، فروشگاه و کافه‌تریا، زمین‌بازی کودکان، میزهای پینگ‏پنک، آمفی‏تأتر روباز، فضای نشیمن، وسایل ورزش همگانی، زمین شطرنج، فوتبال، والیبال و بسکتبال، هندبال، مینی گلف، مسیر دوچرخه‌سواری، رینگ سلامت، زمین اسکیت، سوله ورزشی و تالار پذیرایی است.

وی با تأکید بر این‏که طرح بوستان ضلع شرقی بلوار جانبازان (پارک بانوان) تأییدیه استانداری و دفتر فنی استانداری را دریافت کرده است، گفت: طراحی این پارک به‌گونه‌ای انجام گرفت که بانوان معلول نیز بتوانند از فضا و محیط آن استفاده کنند بر همین اساس در این راستا ویرایشی در طرح اولیه انجام شده است.

وی با تأکید بر این‏که این پارک در حاشیه خیابان اصلی و زمینه سهولت عبور و مرور مسافران و خانواده‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: فضاهایی برای استراحت و تفریح خانواده‌ها در محیط بیرونی این پارک پیش‌بینی شده تا در زمان حضور بانوان در این پارک، خانواده‌ها نیز از فضاهای بیرونی آن بتوانند استفاده کنند.

فخرایی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این پروژه تا پایان امسال همزمان با ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و روز مادر، به بهره‌برداری برسد و مورد استفاده بانوان خطه ترشیز قرار گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *