به سردخانه‌های سیار و امکانات صحرایی نیازمندیم

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مقدس گفت: نیازمند سردخانه های سیار و امکانات صحرایی برای روزهای بحرانی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی در اولین جلسه کارگروه بیمه و بازسازی ستاد بحران خراسان رضوی افزود: همواره باید برای بحران آماده باشیم و دستگاه‌های مختلف وظایف و جایگاه خود را بدانند تا بتوانند در صورت بروز حادثه عکس‌العملی سریع و به موقع از خود نشان دهند.

دبیر کارگروه بیمه و بازسازی ستاد بحران خراسان رضوی اضافه کرد: جلسات این کارگروه مهم علاوه بر اینکه به صورت مستمر و منظم برگزار می‌شود باید خروجی اجرایی داشته و تاثیر آن در مانورهای مختلف حس شود.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد مقدس با اشاره به اهمیت بالای کارگروه بیمه و بازسازی تصریح کرد: این کارگروه 6 کمیته دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمیته‌های بازسازی و آواربرداری، آتش‌نشانی، بازتوانی و تدفین اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی با تشریح امکانات سازمان فردوس‌ها بیان کرد: در تاسیسات و زیرساخت‌های جدید بهشت رضا (ع) و بهشت رضوان پیش‌بینی وقوع بحران شده و سالن‌های تغسیل جدید در صورت قطع امکاناتی همچون آب و برق می‌توانند تا 10 روز به صورت خودگردان به کار خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند سردخانه های سیار و امکانات صحرایی برای روزهای بحرانی هستیم و باید تعداد آمبولانس های حمل متوفی نیز افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه مهم خواندن نقش شهرداری در زمان بحران گفت: این ارگان یکی از کارآمدترین و باکفایت‌ترین دستگاه‌ها در این زمینه است.

وحید قربانی افزود: دولت در زمینه آمادگی برای بحران جدیت و تاکید دارد و مانورهای مختلفی در این راستا برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت کارگروه بیمه و بازسازی تصریح کرد: جایگاه این کارگروه باید به مدیران گوشزد شود و ساختار آن نیز نیازمند تغییراتی در جهت بهبود عملکرد آن است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *