سازمان فردوس‌ها متولی یک واجب شرعی است

نماینده ولی وفقیه در استان خراسان رضوی گفت: سازمان فردوس‌ها متولی یک واجب شرعی است.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد بیان کرد: سازمان فردوس‌ها متولی یک واجب شرعی است که امیدوارم در انجام امور خود موفق باشد.

وی با اشاره به اهمیت کار پرسنل این سازمان افزود: برخی امور و اقدامات مربوط به آن دنیای انسان‌ها است درست مانند امر روحانیت و اگر دخالتی در دنیای آنها می‌شود به خاطر آخرت آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با ابراز خشنودی از انتخاب فردی متخصص برای اداره سازمان فردو‌س‌ها تصریح کرد: حضور یک روحانی بر مسند اموری که نیازمند اشرافیت بر مسائل شرعی دارد تصمیم خوبی است که توسط مدیریت شهری گرفته شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مشهدی‌ها و خراسانی‌ها از گذشته ایام البیض شعبان (مصادف با سه روز منتهی به نیمه شعبان) را با حضور در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور و خیرات برای اموات گرامی داشته‌اند و این یکی از رسوم قدیمی مردم مشهد و خراسان است.

در این دیدار مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز بیان کرد: بر رعایت مسائل شرعی در تغسیل و کفن و دفن نظارت دقیق می‌شود و بر اکرام اموات تاکید داریم.

حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی افزود: اگرچه شرایط شغلی و حقوقی کارکنان نسبت به قبل بهبود یافته اما متاسفانه به جایگاه اجتماعی آنها کمتر توجه می شود که سعی بر فرهنگ‌سازی در این زمینه داریم.

وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه‌های نیمه شعبان با محوریت دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) در کنار زیارت اهل قبور در بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود که برای آن تدارک مناسبی دیده شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *