ردپای شبح خیابانی در سرقت‌های سریالی خودرو

فرمانده انتظامی استان از دستگیری گردانندگان باند حرفه‌ای سرقت خودروهای سواری در مشهد که ۹ مرد و یک زن جوان هستندخبر داد.

به گزارش صبح امروز سردار محمد کاظم تقوی در تشریح این خبر گفت: گزارش سرقت‌های سریالی خودروهای سواری در مناطق مختلف مشهد و بررسی‌های پلیسی در این باره با توجه به شیوه و ترفند سارقان حاکی از آن بود که پلیس با یک باند حرفه‌ای سرقت روبرو است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان ورزیده مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان ماموریت یافتند برای پی گیری این سرقت‌ها به طور ویژه وارد عمل شوند و با اقدام‌های اطلاعاتی و کنترلی گسترده یک دستگاه خودرو سواری پژو۴۰۵ سرقتی در خیابانی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت .

سردار تقوی گفت: کارآگاهان برای توقیف پژو۴۰۵ سرقتی وارد عمل شدند اما در این لحظه یکی از سارقان که راننده خودرو بود به علت تصادف متوقف و با رها کردن وسیله نقلیه پا به فرار گذاشت.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با کشف خودرو سرقتی در صحنه تصادف و پیگیری سرنخ‌هایی که سارق حواس پرت در محل برجای گذاشته بود توانستند عملیات پیگیری پرونده را دقیق‌تر انجام دهند تا جایی که یکی از عاملان سرقت شناسایی و سوار بر خودرو سواری پژو پارس سرقتی در جاده سنتو مشهد دستگیر شد.

وی افزود: این متهم که در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت ندید در اعترافات اولیه به ۷ فقره سرقت خودرو اعتراف و ۳ مالخر اموال مسروقه که از سارقان سابقه‌دار بودند را نیز معرفی کرد فرمانده انتظلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس بلافاصله این ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی مخفیگاه آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه و یک دستگاه خودرو پراید ۱۱۱ سرقتی با پلاک جعلی کشف کردند.

سردار تقوی گفت: تحقیقات پلیسی  در  پیگری این پرونده وارد مرحله نهایی خود شد و کارآگاهان پلیس آگاهی یکی دیگر از اعضای باند که ۲ ماه قبل با تهدید چاقو به خانمی جوان حمله ور و گوشی تلفن همراه او را به سرقت برده بود و با دستور قضایی تحت تعقیب قرار داشت را نیز در اقدامی غافلگیرانه به همراه ۲ مرد و یک زن که از  متهمان پرونده هستند دستگیر کردند. وی گفت: تحقیقات پرونده برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه متهمان و شناسایی و دستگیری افراد مرتبط با این باند حرفه‌ای سرقت  ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *