رفتن تقی‌زاده خامسی به شهرداری تهران منتفی ‌است

رئیس  شورای شهر مشهد گفت: از نظر ما رفتن تقی‌زاده خامسی به شهرداری تهران منتفی ‌است.

محمدرضا حیدری امروز در حاشیه بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد در خصوص قرار گرفتن نام تقی‌زاده خامسی در بین 28 کاندیدای شهرداری تهران و تمایل وی برای حضور در مراحل بعدی این موضوع، اظهار کرد: آقای تقی‌زاده خامسی  تعهد چهار ساله  با ما دارد و شورای شهر مشهد با رفتن ایشان به شهرداری تهران کاملا مخالف است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تقی‌زاده خامسی تمایل به رفتن داشته باشد، اوضاع به چه صورت خواهد شد، ادامه داد: بعید می‌دانم. در این خصوص با آقای تقی‌زاده خامسی صحبت‌‌هایی داشته‌ایم ایشان با این موضوع موافق نیستند. از نظر ما این موضوع منتفی است .

حیدری در خصوص پویش دانشجویان مشهد برای تخفیف در حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: خدماتی که شهرداری به شهروندان ارایه می‌کند براساس یکسری ضرورت‌ها و نیازهایی است که در برنامه و بودجه دیده‌ایم. موضوع حمل و نقل موضوع بسیار مهمی است اگر شهر به لحاظ درآمدی در یک شرایط بسیار مطلوبی قرار داشته باشد چه بهتر که حوزه حمل و نقل را رایگان کنیم اما واقعا منابع درآمدی شهر بسیار محدود است. این میزان اندکی که شهروندان در هزینه های حمل و نقل عمومی مشارکت می‌کنند بسیار به توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی کمک می‌کند. یک اتوبوس فرسوده 14 برابر بیشتر از یک اتوبوس دیگر آلودگی ایجاد می‌کند و باید از مدار خارج شود.

این عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در عین حال ضرورت دارد نسبت به درخواست دانشجویان و سایر اقشار جامعه مساعدت‌هایی داشته باشیم. شهردار و حوزه حمل ونقل باید بررسی کارشناسی داشته باشند تا تمام جوانب بررسی و طرحی ایجاد شود که هم شان و شئونات عزیزان را رعایت کند و هم عملیاتی باشد. بررسی‌ها صورت خواهد گرفت و شهرداری طرح را در قالب یک لایحه به شورا ارایه خواهد کرد و شورا هم آن را در دستور کمیسیون ها و بررسی‌های خود قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: با حفظ چارچوب‌ها سعی می‌کنیم نه تنها برای دانشجویان بلکه برای تمام اقشاری که ضرورت دارد مساعدت‌هایی را داشته باشیم. شورا در این زمینه همکاری خواهد کرد.

حیدری در خصوص مسافتی کردن دریافت کرایه‌های اتوبوس، گفت: این موضوع در مترو امکان‌پذیر است و در حال حاضر در حال بررسی است اما در اتوبوس امکان‌پذیر نیست زیرا در مکان ورود و خروج هر دو باید کارت زده شود و این موضوع در اتوبوس‌رانی امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر مشهد پایین‌ترین نرخ اتوبوس‌رانی را در بین کلان‌شهرهای کشور دارد. اما در عین حال درخواست پویش دانشجویان مشهد را بررسی خواهیم کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *