تجلیل از مدال آوران ورزش‌های سه‌گانه استان

مراسم تجلیل از قهرمانان و مربیان ورزش‌های سه گانه خراسان رضوی و گروه‌های فعال دوچرخه‌سواری همگانی مشهد مقدس در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم علی حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش سه‌گانه خراسان رضوی، سید مجتبی جاودانی رئیس هیئت سه گانه مشهد مقدس، خانم حاجت طلب نایب رییس محترم هیئت ورزش های همگانی خراسان رضوی، خانم شعبانی نائب رئیس هیئت استان خراسان‌رضوی و تعداد زیادی از مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان حضور داشتند.

 

استعدادیابی از سنین پایین

در ابتدای مراسم علی حسین‌زاده رئیس هیئت ورزش سه‌گانه خراسان‌رضوی در رابطه با ورزش‌های سه‌گانه استان گفت: این مراسم به‌خاطر قدردانی ازتلاش‌های آقای سید مجتبی جاودانی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی برپا شده است که در سال 96 زحمات فراوانی کشیدند. وی افزود: در پایان سال 96 یک تیم بسیار خوب از بانوان را به مسابقات قهرمانی کشور به تهران اعزام کردیم.

علی حسین‌زاده در ادامه گفت: آقای جاودانی به‌خاطر زحمات فراوانی که در سال‌گذشته برای هیئت ورزش‌های سه‌گانه کشیدند از تاریخ 2 اردیبهشت ماه به‌عنوان دبیر هیئت استان خراسان رضوی محسوب می‌شوند. همه باید تلاش کنیم که درقسمت دوچرخه‌سواری بتوانیم سکوی اول را در سال 97 کسب کنیم و همچنین در ورزش‌های سه‌گانه نام استان خراسان‌رضوی با اقتدار در سطح کشور درخشان شود.

رئیس هیئت ورزش سه‌گانه خراسان رضوی درباره مشکلات‌ این ورزش اظهار داشت: ورزش‌های سه گانه به‌دلیل محدودیت‌هایی که در استان داریم و نبود فضای آبی مناسب، فعالیت و کار کردن در این زمینه بسیار سخت و مشکل است ولی جناب احمد موحد ریاست استخر کوثر این قول را دادند که ورزشکاران به‌صورت رایگان می‌توانند از این استخر برای تمرین‌های خود استفاده کنند.

حسین‌زاده به رده سنی نونهالان و نوجوانان اشاره‌ای کرد و گفت: بعد از تحویل هیئت سه‌گانه و طی بررسی‌های که انجام شد، متوجه شدیم یکی از نقاط ضعف این هیئت نونهالان و نوجوانان است که آینده این رشته را بسازند، اکنون این بستر برای حضور این رده‌های سنی فراهم شده است و رویکرد خانواده‌ها بسیار خوب است و حتی برای حضور دختران و بانوان استقبال می‌کنند.

 

نیاز به حمایت‌های مالی

در ادامه برنامه سید مجتبی جاودانی رئیس هیئت ورزش‌های سه گانه مشهد مقدس گفت: در رابطه با هیئت ورزش‌های سه‌گانه از ابتدای سال 96 این مسئولیت را برعهده من گذاشتند و در این مدت  اتفاقات بسیار خوبی در هیأت مشهد و استان خراسان رضوی افتاده است. در بخش رنکینگ دوگانه مشهد و با نبود امکانات آبی و تنها در دومیدانی و دو‌چرخه‌سواری مسابقاتی برگزار شد.

وی افزود: در گذشته در رده سنی نونهالان و نوجوانان به مسابقات قهرمانی کشور اعزامی نداشتیم ولی در این مدت زمانی برای اولین بار این کار صورت‌ می‌گیرد و در رده نونهالان و نوجوانان 2 تیم اعزام کردیم. در گروه سنی جوانان به مسابقات قهرمانی کشور که در بوشهر برگزار می‌شد تیمی را با مربیگری آقای موحد اعزام کردیم.

جاودانی در رابطه با قسمت بانوان در ورزش‌های سه‌گانه بیان داشت: در قسمت بانوان در کشور به صورت دوگانه برگزار خواهد شد و با حمایت‌های سه گانه ورزش استان خراسان‌رضوی مسابقات دوگانه در مجموعه ورزشی ثامن با سرپرستی خانم عابدی برگزار شد، در این مسابقات از داوران موتورسوار تا دوچرخه‌سواری و … بانوان بودند و استقبال بسیار خوبی نیز شد.

وی گفت: برای اولین‌بار در استان خراسان‌رضوی به مسابقات قهرمانی‌کشور در قسمت بانوان تیمی را اعزام کردیم و بسیار خوب درخشیدند.

 

دوچرخه سواری همگانی

رئیس هیئت ورزش‌های سه گانه مشهد به مبحث دوچرخه‌سواری همگانی اشاره کرد و اظهار داشت: درهیئت دوچرخه‌سواری چیزی همیشه نوعی تضاد وجود داشت و آن  بحث همگانی کردن این ورزش بود، ولی از اوایل سال 96 با بخشنامه‌ای توسط فدراسیون داده شد و رشته ورزشی دوچرخه سواری همگانی در هیئت همگانی استان دیده شد و مسئولیت آن بر عهده من است.

وی اشاره کرد: متأسفانه تاکنون در مورد دوچرخه سواری همگانی هیئتی مجزا و مشخصی نداشتیم ولی اکنون آن هیئت تشکیل شده است و به همه سرگروه‌های همگانی و مردمی توصیه می‌کنم با همبستگی و اتحاد از این هیئت حمایت کنند.

جاودانی در پایان اشاره کرد که در سال 96 استان خراسان‌رضوی  مشترک با استان یزد مقام اول در دوچرخه سواری همگانی کسب کرد و این باعث خوشحالی و افتخار ما است.

لازم به‌ذکر است درحاشیه این مراسم نام و خاطره پهلوان اخلاق و معرفت قهرمان و پیشکسوت دوچرخه‌سواری شادروان «نعمت‌الله (زارع) رشیدی» را گرامی داشتند. همچنین در پایان مراسم به قهرمانان و مدال آوران درگروه‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان لوح تقدیر و جوایزی اهدا گردید و نکته جالب و قابل تأمل عدم حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی، کوروش صبوریان در این برنامه بود.

گزارشی از مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *