برنامه‌ریزی برای استفاده از اتوبوس‌های برقی در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: استفاده از اتوبوس های برقی به منظور کاهش آلودگی هوا در برنامه این سازمان قرار دارد.

علی اصغر نیشابوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تست اولین دستگاه اتوبوس با استاندارد  یورو ۶ در مشهد و انجام مطالعات استفاده از اتوبوس های برقی  در حال انجام بوده و در صورت داشتن نتایج مثبت خرید این مدل اتوبوس ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای  کاهش آلودگی هوای مشهد سازمان اتوبوسرانی اقداماتی را به انجام رسانده به صورتی که اسفند سال گذشته ۱۵۵ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۴ وارد چرخه خدمت رسانی و اتوبوس های فرسوده کنارگذاشته شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۵ دستگاه مینی‌بوس یورو ۴، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس یورو ۴ خریداری و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

نیشابوری خاطرنشان کرد: انجام آزمایش آنالیز روغن ، انجام آزمایش ویژه اتوبوس‌های دارای احتراق ناقص و دودزایی، انجام سرویس‌های دوره‌ای و میان دوره‌ای برای تمام ناوگان و توقف و رفع دودزایی اتوبوس‌ها از جمله دیگر اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوای مشهد بوده است.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل صحیح ناوگان و اطلاع مسافران از زمان بندی حرکت اتوبوس ها استفاده از سامانه های هوشمند مدیریت ناوگان در دستور کار قرار داردبه صورتی که در حال حاضر این شبکه هوشمند در حال بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد در خصوص تکمیل اجرای خط سوم بی آرتی مشهد گفت: تا کنون حد فاصل حرم مطهر تا میدان توحید از این مسیر نرده گذاری و شده و شاهد افزایش سرعت جابجایی مسافران هستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *