از کودکی در کوچه فوتبال بازی می‌کردم

فاطمه ارژنگی گفت: معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان را برای نخستین بار در این سال‌‎ها در فرودگاه دیدم و حتی اسم وی را نمی‌دانستم.

به گزارش ایسنا، این روزها قهرمانی آسیا تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در صدر اخبار قرار دارد، بانوانی که با وجود محدودیت‌های مختلف، توانستند ملتی را شاد کنند و از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کنند. در شرایطی که توقع می‌رفت با توجه به فوق‌العاده فضای مجازی، مدیران و مسئولان نهادهای مختلف به مشکلات دختران قهرمان ایران‌زمین توجه ویژه‌ای شود، اما گویا باز هم صرفا مدیران مختلف در جای‌جای کشورمان به پیام تبریک اکتفا کرده‌اند. متاسفانه باز هم به نظر می‌رسد قرار نیست به وعده‌های رنگارنگ داده‌شده جامه عمل پوشانده‌شود.

فاطمه ارژنگی فوتسالیت مشهدی که از سال 80 تاکنون افتخارات بسیاری در کارنامه فوتسالی خود در سطح کشور دارد با حضور در این مسابقات افتخار بزرگی برای جامعه ورزش خراسان رضوی کسب کرد. کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال بانوان در سطح کشور در سال 86، کسب عنوان کامل‌ترین و بهترین بازیکن در مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان در سال 87، کسب عنوان بازیکن اخلاق در لیگ برتر فوتبال در سال 90 و شرکت در بیش از 20 تورنمنت برون‌مرزی گوشه‌ای از افتخارات این بانوی خراسانی است.

فاطمه ارژنگی در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، عنوان کرد: این دومین قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا بود، پیش از این در سال 2015 نیز قهرمان آسیا شدیم اما این دفعه قهرمانی تیم ملی بیشتر دیده شد و مردم ایران را شاد کرد. خوشبختانه وجود فضای مجازی باعث شد بیشتر به چشم بیاییم و بسیاری از افراد از طریق فضای مجازی مسابقات را دنبال کردند و حتی دیدار فینال را به صورت زنده تماشا کردند.

وی در رابطه با حضور برخی از مسئولان ورزشی و شهری خراسان رضوی و مشهد در مراسم استقبال از وی در مشهد ادامه داد: زمانی‌که وارد مشهد شدم، در فرودگاه استقبال خوبی شد که تابه حال چنین موضوعی را تجربه نکرده‌بودم. از شورای شهر، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان در فرودگاه به استقبالم آمده بودند و این استقبال بعد از 20 سال حضورم در فوتبال و فوتسال شگفت زدهام کرد. کاش مسئولان ورزشکاران این دیار را فراموش نکنند و استقبال‎‌های اینچنینی فراموش نشود. اینکه قهرمان شدیم یا نه نباید اهمیتی داشته‌باشد، زیرا همین که ورزشکاری از خراسان رضوی بتواند به پیراهن تیم ملی دست یابد، اتفاق بزرگی است.

بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان در خصوص حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان در مدتی که به صورت مستمر در تیم ملی فعالیت می‌کرد، اظهار کرد: معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی را برای اولین بار در فرودگاه دیدم و سروری را به هیچ عنوان نمی‌شناختم، در تمام این سالها یکبارهم به اداره کل ورزش استان نرفتم، در واقع از ما نخواسته‌بودند که برویم. در لیگ سال گذشته به عنوان بازیکن اخلاق لیگ انتخاب شدم اما مسئولین اداره کل یک تبریک ساده هم نگفتند.

ارژنگی گفت: برای سایر بازیکنان در استان‌های دیگر دیده‌بودم که بنر تبریک می‌زدند، اما من تا قبل از این استقبال در فرودگاه حتی فامیل وی را نمی‌دانستم. متاسفانه در حق بانوان فوتسالیست و فوتبالیست کم‌لطفی کردند.

وی با بیان اینکه فهیمه سروری را بعد از مسابقات وقتی به فرودگاه آمد به من معرفی کردند و برای اولین بار شناختم که معاون بانوان در اداره کل ورزش چه کسی است، گفت: در استانهای دیگر هیئتها از بازیکنان استقبال خوبی کردند و یا حداقل در سایت‌شان تبریک گفتند، این در حالی است که سایت اداره کل ورزش استان و یا هیئت فوتبال استان خراسان رضوی هنوز یک تبریک ساده هم به تیم ملی نگفته، چه برسد به من که تنها بازیکن مشهدی تیم ملی هستم. سایتی با این حجم فعالیت چرا یک خبر تبریک برای قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان کشور نزد اما اخبار مربوط به لیگ دسته سه آقایان را درج می‌کند؟ سایت اداره کل ورزش و جوانان هم تمامی اخبار را زده به جز اتفاق به این مهمی که تمام مسئولان مهم کشور هم به ما تبریک گفتند.

ارژنگی با بیان اینکه مسئولین به فرودگاه می‌آیند و پس از گرفتن عکس دیگر پیگیر وضعیت ورزشکاران نمی‌شوند، گفت: در فرودگاه به من گفتند قدردانی خواهندکرد اما با گذشته یک هفته که به مشهد آمدم هنوز خبری نشده است و چیزی مشخص نیست، امیدوارم در هفته‌های آتی برنامه‌ای داشته‌باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته که پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان برگزار شد، زمانی‌که به فرودگاه مشهد آمدم، برادران، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی برای استقبال تیم ملی آقایان به فرودگاه آمده‌بود و بعد از گرفتن عکس‌های مورد نظرش، تازه متوجه شد که یک خانم مشهدی هم در این مسابقات حضور داشته است. وی تا آن زمان از این موضوع اطلاعی نداشت. تنها وظیفه خود می‌دانم که از نایب‌رییس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی تشکر کنم که به واسطه مسابقات داخل سالن ترکمنستان پیگیر شرایطم بود، از ایشان ممنونم.

فوتسالیست مشهدی تیم ملی افزود: این کم‌لطفی‌ها و بی‌توجهی‌ها فقط برای من نیست، در قهرمانی آسیا سال 2015 هم سپیده زرین‌راد بازیکن مشهدی تیم ملی بود که متاسفانه صدایش را هم در نیاوردند. استان خراسان رضوی ظرفیت خوبی در رشته‌های فوتبال و فوتسال در بخش بانوان دارد که مسئولین بایستی توجه ویژه‌تری به این رشته‌ها کنند.

وی در خصوص حمایت‌های شورای شهر عنوان کرد: در روز استقبال در فرودگاه، فقط توسلی را می‌شناختم و باقی مسئولین را تا بحال ندیده‌بودم، اولین بار بود که بانوان شورای شهر را از نزدیک می‌دیدم.

ارژنگی در خصوص شرایط فعلی خود خاطرنشان کرد: مسابقات بعدی که تیم ملی پیشرو دارد، مسابقات جام جهانی کوچک به میزبانی برزیل است که در مهر یا آبان ماه برگزار می‌شود و قرار است یک ماه دیگر اردوهای آن برگزار شود. فعلا بازیکنان تیم استراحت می‌کنند.

وی در خصوص تیم فصل آتی‌اش در لیگ برتر گفت: هنوز مشخص نیست با چه تیمی قرارداد ببندم. اگر در مشهد تیمی با شرایط مالی خوبی تشکیل شود، خوشحال می‌شوم در استان خودم بازی کنم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز برنامه مشخصی برای لیگ ندارم، تصریح کرد: در دوسال گذشته از فوتبال به فوتسال آمدم و در این دو سال با تیم دانشگاه آزاد تهران قرار داد بستم که در سال اول تیم دوم و در سال دوم تیم سوم لیگ شدیم. مشکی‌پوشان در لیگ برتر سال گذشته تیم خوبی را تشکیل داد و به خوبی از فوتسال بانوان حمایت کردند و با وجود اینکه سال اولی بود که در لیگ حضور داشتند، توانستند به عنوان چهارم دست یابند.

وی در خصوص حمایت مالی اسپانسرها عنوان کرد: در ایران اسپانسر برای آقایان داریم اما برای بانوان به خاطر محدودیت‌های مختلف مثل عدم پخش رقابت‌ها متاسفانه اسپانسر تمایلی به ورود ندارد. در مشهد اسپانسرهای زیادی وجود دارند که بتوانند تیم‌داری کنند، خوشبختانه مشکی‌پوشان توانست تیم خوبی برای فوتسال بانوان جمع کند و از فوتسالیست‌های خانم در استان حمایت کرد.

ارژنگی در خصوص نحوه ورودش به ورزش گفت: از کودکی در کوچه فوتبال بازی می‌کردم، ابتدا این فعالیت‌ها تفننی بود تا اینکه در کلاس فوتسال ثبت نام کردم و این رشته را جدی‌تر پیگیری کردم. از سال80 وارد مسابقات کشوری شدم و از سال 84 به عضویت تیم ملی درآمدم. خانواده‌ام چون از کودکی علاقه و پیشرفت من را دیدند حمایتم کردند، در بسیاری از لحظات در کنار خانواده‌ام نبودم، زیرا کسی که می‌خواهد حرفه‌ای کار کند، بایستی از بسیاری از خوشی‌ها بگذرد، البته نتایج تحمل آن سختی‌ها را هم گرفتم.

وی ادامه داد: جواد نمازی، پیشکسوت تیم پیام مشهد، مربی جوانان ابومسلم  و مربی جوانان سیاه جامگان است که مشاور خوبی برایم بود، ایشان در حال حاضر هم به بانوان ملی پوش فوتبال و فوتسال کمک می‌کند، حتی از سایر استان‌ها هم برای مشورت با وی به اینجا می‌آیند تا از مشاوره آنان استفاده کند. بابت تمامی این حمایت‌ها و مشاوره‌هایی که در این ده سال داده‌است، تشکر می‌کنم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *