نوروزگاه ایران در مشهد

نمایشگاه «نوروزگاه ایران در مشهد» عصر یکشنبه با حضور استانداران خراسان رضوی و خراسان جنوبی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد گشایش یافت.

 

برنامه ریزی گسترده برای حوزه سوغات

استاندار خراسان رضوی گفت : حجم گردش مالی بازار سوغات استان براساس آخرین بررسی علمی و دانشگاهی بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال است که رقمی سنگین و قابل توجه در اقتصاد می‌باشد.

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغازین نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد افزود : این رقم حجم بزرگی است که اگر به درستی در آن سرمایه گذاری شده و در اختیار استان و تولید کننده‌ها داخل قرار گیرد ضمن ایجاد اشتغال موجب می‌شود تا بسیاری از تولید کنندگان از بحران اقتصادی موجود خارج شوند.

وی عنوان کرد : در این راستا برنامه ریزی گسترده ای با همکاری و مشارکت سایر استان‌ها در حوزه سوغات با توجه به ظرفیت‌های تولیدی منطقه انجام شده است .

وی افزود : در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نامگذاری شده یکی از دغدغه‌های جدی همه مسئولان استان آن است که در این حوزه سوغات به جای کالاهای بی کیفیت خارجی از ظرفیت صنایع دستی و تولیدات ارزشمند داخلی استفاده شود.

وی افزود: برای نمایشگاه نوروزگاه هم از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود و با توجه به همزمانی آن با ایام پیک مسافران نوروزی فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر مردم با سوغات استان است .

وی اظهار کرد : ضمن آنکه فرصت خوبی است تا تولید کنندگان و صنوف مختلف هم طی بازدید از این نمایشگاه با آشنایی و استفاده از این فرصت برای تولید در این عرصه وارد عمل شوند.

وی ابراز امیدواری کرد : با این اقدامات و فرهنگ سازی مناسب و گسترده به مرور تولیدات داخلی جایگزین کالاهای خارجی بی کیفیت به عنوان سوغات شود.

در این نمایشگاه مجموعه ای از جاذبه‌های تاریخی ، فرهنگی ، گردشگری ، صنایع دستی و سوغات و هدایا از سراسر کشور ارایه شده است.

 

حمایت از کالای ایرانی هدف از برپایی نمایشگاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در این مراسم گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از کالای ایرانی بویژه تولیدکنندگان صنایع دستی و سوغات در مشهد برپا شده است.

علیرضا هوشنگ نژاد افزود: در نوروز هر سال مشهد مقدس میزبان خیل زائران از اقصی نقاط کشور است و این زمان بهترین فرصت برای تولیدکنندگان صنایع دستی و سوغات است تا تولیدات خود را در فضایی مناسب و با قیمت مطلوب به زائران عرضه کنند.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۵۰ شرکت داخلی و عرضه کنندگان سوغات، صنایع دستی و تولیدات سنتی استان‌های مختلف کشور بویژه استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، زنجان، یزد، آذربایجان شرقی و کردستان محصولات خود را در ۳۵۰ غرفه و در مساحت هفت هزار مترمربع عرضه کرده اند.

وی گفت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ایام برگزاری نمایشگاه، هر شب ویژه برنامه «شب‌های فرهنگی» با نمایش گروه‌های موسیقی محلی، گروه‌های طنز و گروه‌های نمایش برگزار می‌شود و در روز پایانی این نمایشگاه که مصادف با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) است، مراسم جشن ویژه برگزار خواهد شد.

هوشنگ نژاد افزود: اجرای سیرک بین ‌المللی، ارائه و نمایش جاذبه‌‌های گردشگری، جشنواره نمایش موتور و خودروهای کلاسیک از دیگر برنامه‌‌های نمایشگاه « نوروزگاه ایران در مشهد» می‌باشد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه مزبور تا یازدهم فروردین ماه از ساعت ۱۱ الی ۲۱ میزبان زائران و مجاوران است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *