مسئولان مقدمات حمایت از کالای ایرانی را فراهم کنند

نماینده گناباد و بجستان در مجلس با بیان اینکه مسئولین زیربنا و مقدمات حمایت از کالای ایرانی را برای مردم فراهم کنند، گفت: بخش قابل توجهی از واردات مربوط به کالاهای مصرفی و لوکس است .

حمید بنایی  با اشاره به نامگذاری سال 97، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: رهبری این بار آحاد ملت را مورد خطاب قرار دادند و از مردم خواستند که خود به عرصه مستقیم اقتصاد کشور وارد شوند، اما بازهم نقش اساسی و حساس را مسئولین باید ایفا کنند. قرار نیست که مسئولین در این موضوع، همه چیز را به مردم محول کنند، مجلس در جایگاه قانونگذاری باید موانع تولید، نواقص واردات و مبارزه با آن را جدی پیگیری کند،دولت هم باید براساس قوانینی که مجلس براساس استراتژی تعیین شده وضع کرده، اجرا کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  مسئولین زیربنا و مقدمات حمایت از کالای ایرانی را برای مردم باید فراهم کنند،تصریح کرد: برخی می‌گویند اصلا چرا نزدیک به یک دهه، رهبری عناوین سال را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند. باید در این راستا  عنوان کرد که کشور ما در منافع ملی با سه حوزه مهم سر و کار دارد؛ امنیت، اقتصاد و دیگری پایبندی به قانون اساسی است.

وی ادامه داد: اقتصاد زیربنا است، چرا که اگر اقتصاد با چالش مواجه شود، امنیت کشور هم با چالش مواجه می‌شود و حال ما در حوزه امنیت به یک ثبات و اقتداری رسیده ایم، مشکلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، مشکلات اقتصادی است.

بنایی افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از واردات مربوط به کالاهای مصرفی و لوکس است. از همین رو در کنارش قاچاق کالا هم وجود دارد. نابراین این موضوعات برای استراتژیک تعیین شده سم است و ما در موضوع واردات خیلی باید در مجلس تلاش کنیم، چراکه اگر قوانین محکم تعیین شود،در اجرا هم شاهد اجرای سخت و محکمی خواهیم بود.

عضوکمیسیون عمران مجلس یادآورشد: آحاد مردم هم بایستی روی استفاده از کالای ایران به فرمایش مقام معظم رهبری تعصب داشته باشند و از همین رو مردم باید بدانند که استفاده از کالای ایرانی،تنها خرید یک کالایی که در ایران تولید شده است نیست، بلکه یک رفتاری است که روی جامعه تاثیر می‌گذارد،از پرشدن سفره کارگر گرفته تا کاهش آسیب های اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *