سکوت را بشکن آقای شهردار

“او تصور نکند شورای شهر تهران را همانند شورای شهر مشهد، در تعامل، اعتماد، انسجام و درک مشترک خواهد یافت”. این جمله بخشی از پست اینستاگرامی حمیدرضا موحدی زاده شورای شهر مشهد درباره حاشیه داغ این روزهای شهردار مشهد است.

او این نوشته یادداشت گونه را با لحنی جدی نگاشته است و ظاهرا رفتن تقی زاده خامسی به شهرداری تهران آنقدرها هم بعید نیست. اگرچه با رفتن او پایتخت، صاحب شهرداری مقتدر و کاربلد خواهد شد اما در دومین کلان شهر ایران و پایتخت معنوی کشور که قطب اصلی گردشگری نیز هست، کارهای زیادی روی زمین خواهد ماند و شورای شهر وارد چالشی جدی برای تعیین جانشین وی خواهد شد؛ آن هم درحالی که اکثر گزینه هایی که هشت ماه پیش همزمان با تقی زاده خامسی برای تصدی پست شهرداری مشهد مطرح شده بودند، هرکدام مسئولیت های جدیدی را پذیرفته اند و تقریبا می توان گفت دست شورا خالی است.

موحدی زاده در این یادداشت با عنوان کنکاشی درباره احتمال عزیمت تقی زاده خامسی از مشهد بعنوان پایتخت معنوی و فرهنگی به تهران بعنوان پایتخت سیاسی و دیپلماسی، ویژگی های شهردار مشهد را «دانش، ‌تخصص، تجربه و مهارت برتر ایشان در مدیریت شهری»، « تعلق خاطر به تفکر پویای اصلاحات و مشی اعتدال و عقلانیت»، «پاکدستی و دارای سوابق مرتبط با رشد، توسعه وعمران شهری»، «برخوردار از روحیه و منش تعامل برد- برد، ‌با حفظ هویت اصلاح طلبی» و «باور به راهبرد، تغییر و پیشرفت لیست امید، در شیوه مدیریتی شهری و مشارکت مردم، جوانان و بخش خصوصی» دانست و محاسن انتقال وی به تهران را نیز اینگونه برشمرد: جود شاخص‌های پنج‌گانه فوق، روح و انرژی امید، اعتماد و نشاط را در تهران پمپاژ خواهد کرد. تجربه 10 ساله ایشان در معاونت شهرداری تهران، سرمایه مدیریتی و اجتماعی کارگشا خواهد بود. قدرت تعامل و قدرت اجرایی ایشان، مانع از تکرار تجربه تلخ شورای اول تهران و نومیدی مردم پایتخت خواهد شد.

او در بخشی که به معایب رفتن تقی زاده خامسی پرداخته است بصورت غیرمستقیم به وی درباره از دست دادن جایگاه مردمی اش هشدار داده و گفته است: او در آغاز پذیرش مسئولیت شهرداری مشهد گفت که به خاطر امام‌رضا(ع) شهر و مردم زادگاه خودش آمده و رفتنش اثر ماندگار، شیرین و مثبت در ذهن مردم مشهد نخواهد داشت.

موحدی زاده به تقی زاده خامسی گوشزد کرده است به وجدان، اخلاق و پیمان خویش مراجعه کند؛ هشت ماهه بودن خدمتش در مشهد و جرقه امیدی که در شهر و شهروندان زده شده ممکن است به خاموشی گراید هم‌چنین امید مردم و شورای پنجم شهر مشهد را در انتخاب شهردار بعدی دچار چالش‌ها و گرفتاری نمایند.

جمله پایانی موحدی زاده نیز نشان می دهد ممکن است تقی زاده خامسی مسافر تهران شود؛ جایی که نوشته است: به امید تصمیمی که خیر و صلاح ایران اسلامی را لحاظ کرده و انتخابی استراتژیک برای ماندن در شهر مشهد و یا رفتن به تهران صورت پذیرد.

 

 

گزارشی از صادق شیخی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *