پیست دوچرخه سواری، بستری برای توسعه هوای پاک

مدیرعامل منطقه گردشگری چالیدره گفت: با مشورتی که با دوستان در هیات دوچرخه سواری استان خراسان رضوی و  هیات دوچرخه سواری شهرستان طرقبه و شاندیز داشتیم، این پیست را به بهره برداری رساندیم. در واقع پیست دوچرخه‌سواری چالیدره، بستری برای توسعه هوای پاک است.

جواد شاکری در نشست خبری مسابقه جایزه بزرگ کوهستان ویژه افتتاحیه پیست دوچرخه سواری منطقه چالیدره افزود: امیدوارم به لحاظ فنی شرایط خوبی را برای دوچرخه سواران داشته باشد. امیدوارم در آینده ورزشکاران به خوبی از این پیست استفاده کنند. یکی از دلایلی که این پیست را راه اندازی کردیم به خاطر مسائل زیست محیطی و پاکی هوا بوده است. تا بتوانیم دوچرخه سواران با شرایط فوق العاده‌ای تمرینات خود را دنبال کنند، امیدوارم ورزشکاران در سلامت بتوانند به فعالیت بپردازند.

 

جامینگ چالیدره استاندارد است

شاکری در خصوص صحبت‌های مطرح شده در بحث عدم امنیت جامپینگ مجموعه گردشگری چالیدره اظهار کرد: تمام تجهیزات این ورزش دارای استانداردهای جهانی است. این تجهیزات جدای از این که هر روز صبح توسط کارشناسان آموزش دیده ما بررسی می‌شوند، به صورت ماهانه، سه ماهه و 6 ماهه نیز توسط کارشناسان حرفه‌ای که دارای تاییدیه جهانی هستند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: افرادی که در این حوزه نقدهایی داشتند خودشان به این نکته اشاره داشته‌اند که ما در کشور نهادی برای تایید استاندردهای لازم این ورزش را نداریم. در همین راستا تایید امنیت این تجهیزات توسط کارشناسان کشور روسیه که دارای صلاحیت جهانی هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری طرقبه و شاندیز:

پیست چالیدره، محیطی امن برای خانواده‌هاست

در ادامه این نشست رییس هیئت دوچرخه‌سواری طرقبه و شاندیز گفت: پیست چالیدره محیطی امن برای خانواده‌هاست تا بتوانند برای دوچرخه‌سواری فرزندان‌شان از این پیست استفاده نمایند.

داوود رجب‌زاده افزود: از زمان شروع فعالیت هیات دوچرخه‌سواری طرقبه و شاندیز مسابقات مختلفی را برگزار کردیم، در سطح کشور و استان توانسته‌ایم از افراد زیادی میزبانی کنیم.

رجب‌زاده تصریح کرد: با همت مدیرعامل منطقه گردشگری چالیدره پیست این مجموعه با 8 کیلومتر طول به بهره برداری رسید. روز جمعه نیز به مناسبت افتتاحیه این پیست، مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این پیست به گونه ای طراحی شده که خانواده‌ها هم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند و  فرزندان خودرا برای دوچرخه‌سواری به این مجموعه بیاورند. یکی از اهداف افتتاح این پیست امنیت خاطر خانواده‌ها بوده است که مشکلی برای فرزندان‌شان به وجود نیاید.

 

طراح پیست دوچرخه‌سواری چالیدره:

پیست چالیدره، آماده میزبانی از مسابقات کشوری

در ادامه این نشست طراح پیست چالیدره و مسئول برگزاری مسابقات جایزه بزرگ گفت: پیست چالیدره به شکلی مناسب و حرفه‌ای طراحی شده و می‌تواند میزبان مسابقات کشوری باشد.خوشحالم که توانستیم با حمایت مسئولین این پیست را به بهره برداری برسانیم. طی صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام شد، این پیست صرفا برای مسابقات نیست. خانواده‌ها هم می‌توانند به خوبی  از این بستر فراهم‌شده استفاده کنند. خوشبختانه فضای مناسبی را در بخش کرات کانتری داریم و می توانیم در آینده میزبان مسابقات کشوری باشیم.

محمدرضا بنا در خصوص هزینه بهره‌برداری از این مجموعه افزود: با تکمیل این پیست حدود یک و نیم میلیارد هزینه برای این مجموعه برآورد شده‌است.

 

جمعه افتتاح پیست و مسابقات

بنا در خصوص افتتاح  این پیست و برگزاری جایزه بزرگ در روز جمعه، تصریح کرد:  از ساعت 8:30 از دوچرخه‌سواران در بازار بعثت طرقبه پذیرش خواهیم‌کرد و پس از آن از میدان طرقبه سوت استارت این مسابقه را به صورت نمادین خواهیم‌زد تا دوچرخه سواران بدن خود را گرم کنند و به پیست دوچرخه سواری چالیدره برسند. استارت رسمی این مسابقات همزمان با افتتاح این پیست خواهدبود، طول این مسابقه 40 کیلومتر است. آن طور که محاسبه کرده‌ایم، ورزشکاران 5 دورکامل باید در این پیست رکاب زنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مسابقات به عنوان جایزه بزرگ قلمداد شده، هیچ رنکینگی برای دوچرخه‌سواران ندارد و افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، از جوایز نقدی برخوردار می‌شوند.

 

در آینده میزبان اردوهای ملی خواهیم بود

بنا ادامه داد: در آینده این توانایی را داریم که میزبان اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری باشیم، یکی از نکات مهمی که در میزبانی‌ها مهم است، بحث اسکان نفرات تیم ملی است که پتانسیل لازم در این خصوص را هم داریم. در بحث بانوان نیز باید رایزنی خاصی را انجام دهیم تا بتوانیم به خوبی از بانوان دوچرخه‌سوار میزبانی کنیم.

بنا درپایان گفت: با توجه به اهمیت این پیست رئیس فدراسیون در روز جمعه برای افتتاح این پیست به شهر طرقبه سفر خواهدکرد.

 

شهردار طرقبه:

پل پرتوی به پیست متصل خواهد شد

در بخش دیگر این نشست شهردار شهرستان طرقبه گفت: محدوده شهرستان طرقبه از ابتدای پل پرتوی آغاز می‌شود. در نظر داریم در آینده مسیری را برای دوچرخه سواران آماده کنیم تا بتوانند کل مسیر تا پیست را رکاب بزنند. البته این کار نیازمند زیرساخت‌هایی است که متاسفانه شهرستان طرقبه از آن محروم است.

علیرضا خادم پیر افزود: با ایجاد این زیر ساخت‌ها افراد زیادی ترغیب می‌شوند که برای استفاده از طبیعت و وهوای شهرستان طرقبه کل این مسیر را رکاب بزنند و این کار تاثیر بسزایی در کم کردن آلودگی ها خواهد داشت. کم این که اکنون نیز خانواده‌های بسیاری در این مسیر رکاب می‌زنند، اما با اجرای این طرح امنیت کافی نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *