افتتاح فاز یک خیابان دوسطحی آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد

در آخرین روز سال 96، یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های عمرانی مشهد که شاهراهی برای عرض ارادت زائرین حرم مطهر رضوی به امام مهربانی‌هاست افتتاح شد. با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار محترم خراسان رضوی، شهردار مشهد، فرماندار مشهد، رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد فاز یک اولین خیابان دوسطحی مشهد به بهره برداری رسید.

 

 

نماینده سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه:

هیچ‎گاه بدون وضو قدم در پروژه نگذاشتم

در ابتدای این مراسم نماینده سرمایه گذار و پیمانکار پروژه گذرگاه آیت الله واعظ طبسی گفت: 5 سال با عشق  و فقط عشق در این پروژه کار کردم.

محمد حسین روشنک روز 29 اسفندماه 96 در مراسم افتتاحیه خیابان آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، افزود: به شهردار مشهد گفتم که امروز سخن گفتن برایم دشوار است. در این 5 سال در این فکر بودم که مجددا در حال ساختن صحن جامع رضوی هستم و هیچ گاه بدون وضو قدم در این پروژه نگذاشتم. خوشحالم که امروز به یاد سردار شهید نورعلی شوشتری و مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی که افتخار شاگردی هر دو این بزرگواران را داشته‌ام، این صحن و سرا را به مردم ایران تقدیم کنم.

وی درباره تاخیر در افتتاح این پروژه خطاب به مسئولین حاضر در مراسم مطرح کرد: تمام این پروژه خانه‌های 50تا 100 متر بوده است که به سختی آزاد و سعی شده است تا رضایت مالکین کسب شود.

وی درباره مشخصات فنی این پروژه تصریح کرد: عرض این پروژه در بالا 18متر و در طبقه منفی یک  نیز عرض پروژه 32متر است و طول پروژه( فاصله از خیابان آیت‌الله خزعلی تا صحن غدیر) حدودا 500 متر است.

پیمانکار پروژه گذرگاه آیت‌الله واعظ طبسی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه اضافه کرد: تاکنون جایی در مشهد که اختصاص داشته باشد به پیاده روی زائرین نداشته‌ایم. اینجا تنها مسیری است که عاشقان علی بن موسی الرضا می‌توانند با ذکری بر لب تا حرم مطهر بدون مزاحمت خودروها و دود و ترافیک پیاده روی کنند و در حالی که چشم به بارگاه ملکوتی امام هشتم دوخته اند با خاطر آسوده، عرض ارادت کنند. صفا و خلوصی که در این مسیر برای ورود زائر به حرم رضوی در نظر گرفته شده است، بی نظیر است.

روشنک تصریح کرد: این پروژه باید سال ها قبل افتتاح می شد. اگر مشکلات مربوط به تعداد بالای مالکین و گرفتاری ها که در مسیر اجرای پروژه ایجاد کردند قطعا زودتر از این ها افتتاح می شد. امیدواریم با برطرف شدن موانع، فاز2 پروژه را ظرف 1.5 تا 2 سال آینده به بهره برداری برسانیم. بنده اینجا را گذرگاه و نظرگاه مرحوم آیت الله واعظ طبسی می‌شناسم.

وی درباره تامین مالی این پروژه اضافه کرد: سرمایه‌گذار این پروژه سرمایه گذار خارجی است که به فرد اعتماد کرده است. کل سرمایه این پروژه از خارج کشور تامین شده است وبه صورت قرضی بوده که به شخص بنده پرداخت شده است تا چندی پیش و قبل از این که آقای مهندس تقی زاده خامسی روی کار بیایند، شهرداری ریالی را بابت این پروژه اختصاص نداده بود. از زمانی که ایشان روی کار آمدند معادل 20درصد مبلغ این پروژه را تعهد کردند ولی ما این پروژه را به اتمام رساندیم.

پیامنکار پروژه گذرگاه آیت‌الله واعظ طبسی در پایان تاکید کرد: امروز این توفیق خدمتی را که به من عنایت شده را به محضر پروردگار متعال و پیشوایم حضرت ولی عصر(عج)، بنیانگذار کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تقدیم می‌کنم.

 

 

استاندار خراسان رضوی :

خدمات و تلاش‌های دستگاه‌ها قابل تقدیر است

در ادامه این مراسم استاندار خراسان رضوی گفت: بازگشایی این گذرگاه، چشم انداز و آرامشی منحصر به فرد را برای زائر رقم زده است.

علی رضا رشیدیان با تاکید بر ضرورت قدردانی از زحمات مهندس روشنک و در بهره برداری از این پروزه افزود: خدمات و تلاش‌های دستگاه‌های استانی و شهری برای پذیرایی از زائران را قابل تقدیر است.

شهرداری و شورای شهر مشهد مقدس اقدامات خوبی را در آستانه شروع سال جدید برای تسهیل و ارتقا سطح خدمات به زائران و مجاوران انجام داد اند.
رشیدیان ادامه داد: طی بازدید امروز به همراه سایر مسئولان از شهر مشهد مقدس، شاهد اقدامات خوب شهرداری که با همکاری شورای شهر انجام شده، بودیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: بازگشایی این گذرگاه را  که چشم اندازی بسیار زیبا برای زائران و مجاوران دارد، بازگشایی میدان سعدی بعد از هشت سال، اتصال خط یک و دو قطار شهری و افزوده شدن 210 دستگاه مینی بوس و اتوبوس از جمله این خدمات برای تسهیل خدمت رسانی به زائران در آستانه سال نو است.
رشیدیان افزود: ایجاد 30 هزار پارکینگ توسط شهرداری و آستان قدس رضوی در مشهد برای این ایام اقدامی بسیار مطلوب است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امیدوارم تمامی اقداماتی که به صورت شبکه ای متصل بهم برای ارائه خدمات به زائران و مجاوران صورت گرفته گامی در راستای آرامش و تامین رفاه برای زندگی در شهر بهشت باشد.
وی تاکید کرد: بر خلاف تصوری برخی، دولت در این ایام نه تنها تعطیل نیست بلکه ستاد خدمات سفر و همه دستگاه ها بهداشتی و درمانی، امنیتی، امدادی و غیره فعال  بوده و آمادگی لازم را برای ارائه  خدمات در خور و شایسته را به زائران و مجاوران دارند .

 

شهردار مشهد:

این کار بدون حمایت‌های آستان قدس شدنی نبود

شهردار مشهد در ادامه این مراسم گفت: احداث خیابان آیت الله واعظ طبسی با حمایت تولیت و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ممکن شد.
تقی‌زاده خامسی اظهار کرد: من تنها روحیه کار را در شهر و شهرداری ایجاد کرده‌ام و این همکارانم هستند که کارها را در شهر مشهد انجام می‌دهند.
وی افزود: اگر خیابان آیت الله طبسی ساخته شده است این کار بدون حمایت‌های تولیت و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شدنی نبود.
شهردار مشهد مقدس ادامه داد: در بازدید اولم این منطقه تلی از خاک بود که با لطف پیمانکار محترم این پروژه جناب اقای روشنک که به قول من برای پرداخت و یا تهاتر سرمایه گذاری انجام شده اعتماد کرد و این پروژه به اتمام رسید و انشالا در آینده نزدیک ۷ خیابان دیگر مانند این مسیر بازگشایی می‌شود.

30 هزار پارکینگ و کمک به این پروژه اقدامات مهم به دستور تولیت آستان قدس

تقی زاده خامسی خطاب به تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مدت کوتاه مدیریت بنده در شهرداری مشهد، دو کار خیلی بزرگ با دستور شما انجام شد که یکی از آنها، آماده سازی ۳۰ هزار پارکینگ برای زائران نوروزی و دیگری تسریع در اجرای همین خیابان بود که متوقف شده بود و من یقین دارم که با حضور شما و استاندار خراسان رضوی اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.
شهردار مشهد مقدس با بیان این مطلب که اگر چه در شهرداری پول نداریم اما همکارانم با روحیه‌ای که دارند پروژه‌ها را نصف قیمت انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر ۷ مسیر دیگر مانند خیابان آیت الله طبسی احداث شود دیگر خیابان‌های فعلی به فراموشی سپرده خواهد شد.
اجازه دهید در برخی از باغات آستان قدس به روی عموم مردم باز شود

تقی‌زاده خامسی خطاب به تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: از روزی که به آستان قدس رضوی آمدید گفتید نمی‌گذارید هیچ درختی قطع شود. در همین راستا درخواست دارم اجازه دهید در برخی از باغات آستان قدس به روی عموم مردم باز شود و مردم بتوانند از باغات استفاده کنند. ما هم حاضریم نقشه راه این موضوع را در نشست‌های مشترک تدوین نماییم.
وی با اشاره به موضوع دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری، بیان کرد: مترو مشهد مجوز انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را داشت که دولت دو روز مانده به پایان سال آن را متوقف کرد.

 

انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو

شهردار مشهد مقدس افزود: در سفری که به تهران برای پیگیری این موضوع داشتم موفق به انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط قطار شهری مشهد شدم. در این راستا از کمک‌های آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین بحرینی و  دکتر قاضی‌زاده هاشمی، نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که اگر حمایت این افراد نبود این کار شدنی نبود.

 

 

رئیس شورای شهر مشهد:

شرکت «الماس سازه» با وجو کمبود اعتبار به شهرداری اعتماد کرد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: پروژه خیابان دوسطحی آیت‌الله واعظ طبسی که یکی از خیابان‌‌های دو سطحی حرم مطهر است که در طرح ثامن پیش‌بینی شده و مدت پنج سال است که از شروع به کار آن می‌گذرد. این خیابان هم به لحاظ تسهیل کردن مسیر و هم به لحاظ پیش‌بینی ماشین‌های مخصوص، در مجموع بسیار خدمت ارزشمندی است که به عنوان هدیه سال نو به زائرین و مجاورین امام هشتم (ع) اهدا شد.

محمدرضا حیدری افزود: متاسفانه در دوسال گذشته سرعت این پروژه به شدت کند شده بود اما با حضور شورای شهر جدید اولین جلسه با حضور مسئول پروژه آقای روشنک برگزار شد و عزم جدی شورای شهر و شهرداری به همراه تعامل آستان قدس رضوی باعث شد این خدمت بزرگ به زائرین و مجاورین ارائه شود.

حیدری ادامه داد: مهمترین اقدام شرکت روشن سازه و آقای روشنک این بود که بر مبنای اعتماد متقابل پذیرفتند با وجود کمبود منابع شدید، منابع لازم برای اتمام پروژه را تامین کنند، این بسیار نکته مهمی است که بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به شهرداری اعتماد کند. در یکی دو ماه گذشته شخص آقای روشنک و نیروهای ایشان به صورت شبانه روزی در این پروژه کار کردند تا پروژه به آغاز سال برسد که این اتفاق نیز رخ داد.

وی افزود: نام خیابان از گذشته به نام تولیت سابق آستان قدس رضوی انتخاب شده بود که انتخاب بسیار بجا و بحقی بود و باید این خیابان به نام چهره‌ای که خدمت ارزشمندی به این شهر کرده نام‌گذاری شود.

 

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

این گذرگاه پرترددترین مسیر تشرف به حرم رضوی می‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: احداث گذرگاه مرحوم آیت الله واعظ طبسی گامی ارزشمند در جهت خدمت به زائر و تسهیل شرایط زیارت است.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی تولیت آستان قدس رضوی خدمت به زائر بوده که در این راستا اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: ساخت گذرگاه دوسطحی مرحوم آیت الله واعظ طبسی گامی بزرگ و ارزشمند است که در جهت خدمت به زائر و تسهیل شرایط زیارت برداشته شد.
بختیاری ادامه داد: بدون شک تلاش‌های انجام گرفته عوامل اجرایی برای اجرای این پروژه و تسهیل امر زیارت، صدقه جاریه بوده و در پرونده اعمال همه عزیزان ثبت خواهد شد.
وی تصریح کرد: گذرگاه دوسطحی آیت الله واعظ طبسی یکی از گذرگاه‌های با چشم انداز بسیار خوب برای زائران به شمار می‌رود و بدون شک پرترددترین گذرگاه بعد از گذرگاه امام رضا(ع) و باب الجواد(ع) می‌شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: به نیکی این گذرگاه دوسطحی به نام آیت الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی ثبت شده است. آن مرحوم یکی از اسطوره‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی در پیش از انقلاب بودند و ما قدردان زحمات ایشان هستیم.

 

فرماندار مشهد:

بخشی از مشکل تردد زوار به حرم رضوی مرتفع شد

فرماندار مشهد گفت: وقتی در ابتدای این خیابان بایستید و به گنبد حرم مطهر امام هشتم(ع) نگاه کنید به اهمیت این پروژه پی‌خواهید برد. با توجه به این که ما در اطراف حرم ازدحام تردد خودرو را داریم این مسیر پیاده می‌تواند کمک بسیاری به تسهیل تردد و دسترسی به حرم که یکی از مشکلات زائرین و مجاورن امام رضا(ع) بوده بکند.

محمدرحیم نوروزیان افزود: این پروژه بسیار کار قابل تحسینی است که هفت نمونه دیگر نیز دارد که امیدواریم آن‌ها نیز به زودی افتتاح شود. باید تشکر ویژه‌ای نیز از آقای روشنک و مجموعه ایشان داشته باشیم چرا که کار ایشان کار دل بوده است.

 

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد:

افتتاح این پروژه زائرین را از مسائل ترافیکی آسوده کرد

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: پروژه خیابان دو سطحی مرحوم آیت‌الله طبسی بیش از پنج سال است که شروع شده و تا 6ماه قبل یعنی مهرماه سال گذشته و قبل از انتخاب آقای تقی‌زاده به عنوان شهردار جلسه‌ای در محل شورا برگزار شد که در آن عوامل اجرایی مخصوصا آقای روشنک که واقعا فداکارانه پروژه را مدیریت کردند، مشاورین طرح و عوامل اجرایی شهرداری حضور داشتند.

حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: در این جلسه گره‌های پروژه از جمله خانه‌هایی که هنوز تملک نشده بود مطرح شد چرا که از حدود 500 متر طول این مسیر، 100 متر هنوز مسدود بود. اما با توجه به تدابیری که صورت گرفت و با هم‌افزایی دستگاه‌ها مثل استانداری، شهرداری و آستان قدس این باغ‌راه بسیار زیبا با نمای عالی به حرم مطهر در روز آخر سال افتتاح شد.

موحدی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه با این افتتاح زائرین می‌توانند فارغ از مسائل ترافیکی، آلودگی صوتی و… پیاده و با آرامش از این مسیر به صحن غدیر حرم مطهر مشرف شوند. قسمت پایین این خیابان دوسطحی حدود دو سال دیگر زمان نیاز دارد تا به بهره‌برداری کامل برسد اما بخش اصلی این کار که این مسیر بود افتتاح شد و انشالله در سال‌های آینده شاهد افتتاح هفت باغ‌راه مشابه این پروژه خواهیم بود.

وی در خصوص عملکرد پیمانکار این پروژه تصریح کرد: آقای روشنک بسیار ذهن خلاقی دارد که جلوتر از زمان حرکت می‌کند و همواره کارهای غیر ممکن را ممکن ساخته است. ایشان بسیار ارده قوی و قدرت هماهنگی بالایی دارند، بنابراین اگر عزم، اراده و عشق آقای روشنک نبود این پروژه امروز افتتاح نمی‌شد.

موحدی زاده در خصوص نام‌گذاری این پروژه با بیان این که مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی دین بزرگی به گردن شهر ما دارند، اظهار کرد: زمانی که ما نوجوان بودیم، انقلاب خودمان را به نام ایشان، مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد می‌شناختیم و بارها پای صحبت‌های می‌نشستیم و در تحصن کارگران شرکت نفت که تازه از زندان آزاد شده بودند شاهد مبارزات ایشان بودیم. با توجه به خدماتی که ایشان پس از انقلاب به جمهوری اسلامی، آستان قدس رضوی و مردم مشهد کردند، حق این بود که اولین خیابان دوسطحی به سمت حرم به نام ایشان باشد تا یادشان همواره در دل مردم زنده باشد.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد:

یک شاهرگ ارتباطی برای حرم رضوی ایجاد شد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: در بسیاری از کشورها به پیاده‌راه مخصوصا به شکل دوسطحی توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که به عنوان یک مسیر پاک و البته سریع برای همه مردم محسوب می‌شود. در طرح جامع ثامن به باغ‌راه‌ها و پیاده‌راه‌ها به عنوان یکی از شاهرگ‌های ارتباطی به حرم مطهر توجه شده است که این امر مهم تا کنون مغفول بوده است.

حمیدرضا ودیعی افزود: این اولین باغ‌راه و پیاده‌راهی است که افتتاح شده، پروژه بسیار عظیمی است که منابع مالی بسیار عظیمی با حمایت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی صرف آن شده است. این پروژه موجب می‌شود مردم دسترسی راحتی به حرم مطهر داشته باشند و البته موجب کاهش تردد خودروها و ازدحام در پیرامون حرم می‌شود که باعث آلودگی هوا نیز بوده است.

ودیعی ادامه داد: امیدوارم هفت باغ‌راه دیگری که در طرح تفصیلی اطراف حرم دیده شده کم‌کم به مرحله عمل برسد تا زائرین مجاورین امام هشتم(ع) به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی در خصوص عملکرد پیمانکار پروژه گفت: شرکت الماس سازه یکی از تسهیل‌گرهای بزرگ شهر هستند که در یک بازه کوتاه بعد از توقف طولانی پروژه توانستند این مسیر را به بهره‌برداری برسانند. البته این پروژه هنوز بخش‌های دیگری در دوسر مسیر دارد که به بهره‌برداری نرسیده و امیدواریم این شرکت در آینده بتواند به بهره‌برداری این پروژه‌ها نیز کمک کند تا بزودی شاهد یک پیاده‌راه زیبا برای مردم و جذاب برای سرمایه‌گذار باشیم. در مجموع این شرکت عملکرد خوبی داشته و این که در فرصت کوتاه توانسته این پروژه را به بهره برداری برساند کار بزرگی بوده است.

 

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک:

راضی کردن صاحبان املاکی که در مسیر بودند کار بزرگی است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک گفت: این پروژه اولین باغ‌راه افتتاح شده از هشت باغ‌راهی است که به حرم منتهی می‌شوند و افتتاح اولین آن‌ها یعنی طی کردن 50 درصد راه که موضوع بسیار مهمی است چرا که راضی کردن صاحبان املاکی که در مسیر بودند کار بسیار سختی بوده و بزرگی بوده و انجام این کار جای تقدیر دارد.

شهناز رمارم افزود: شورای شهر در این مسیر باز کردن گره‌های این پروژه تسهیل‌گری کرد تا مجاورین و زائرین عزیز از این خیابان بهره‌مند شوند چرا که این منطقه از نظر ترافیکی بسیار گره‌ کوری دارد و این گذرگاه کمک بسیار خوبی برای فرار از این شلوغی‌ها است. قطعا انجام این ممکن نبود مگر با هم‌افزایی شهرداری، استان قدس و دولت. قطعا  این‌ هم‌افزایی کمک خواهد کرد تا هفت گذرگاه دیگر نیز هرچه سریع‌تر افتتاح شود.

رمارم ادامه داد: البته تا افتتاح هفت مسیر دیگر بسیار راه داریم ولی همین که بتوانیم امور تملک و بازگشایی را انجام دهیم بسیار کار بزرگی است اما اگر دستگاه‌ها همت کنند تا دو سال آینده فاز دو این مسیر افتتاح می شود.

وی در خصوص نام‌گذاری پروژه تصریح کرد: پیمانکار این پروژه هنگام بستن پیمان 10 درصد از مبلغ پروژه را تخفیف داده بود تا خودش بتواند نام این باغ‌راه را انتخاب کند و قرار بر این بود که این خیابان به نام سردار شهید شوشتری نام‌گذاری شود اما بعد از فوت آیت‌الله واعظ طبسی تصمیم بر این شد که نام این گذرگاه به نام ایشان باشد و یکی دیگر از خیابان‌ها اطراف حرم مطهر به نام سردار شهید نورعلی شوشتری نام‌گذاری شد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

پروژه گذرگاه آیت‌الله واعظ طبسی به افتخارات مشهد اضافه شد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: پروژه خیابان آیت‌الله واعظ طبسی توانسته نمای زیبایی به شهر ‌دهد و چشم‌انداز زیبایی به بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) برای زائرین و مجاورین ایجاد ‌کند. این پروژه‌ سه سال دچار مشکلات فراوان شد و در آن وقفه ایجاد شده بود ولی خوشبختانه در همین مدت کوتاه که شورای پنجم مستقر شد و آقای تقی‌زاده خامسی سکان‌دار امور شهرداری شده‌اند مشکلات پروژه برطرف شد.

احسان اصولی افزود: از این دست پروژه‌ها در بافت پیرامونی حرم مطهر که می‌توانند دسترسی و تسهیل رفت‌وآمد ایجاد کند و هم نمای زیبایی به سیمای شهر بدهند همواره می‌توانند موفق باشند و مایه کارآمدی شهری و افتخار ما باشد.

اصولی ادامه داد: باید از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این گونه پروژه‌ها باید حمایت کنیم تا هم دستگاه‌های دولتی تصدی‌گری را کنار بگذارند و به مسائل سیاست‌گذاری بیشتر بپردازند و هم ورود بخش خصوصی قوی می‌تواند آثار اقتصادی بسیار خوبی در شهر داشته باشد. این شرکت هم توانسته به خوبی به تعهداتش عمل کند و امیدواریم مردم و آقا علی‌ابن موسی‌الرضا از این کار راضی باشند.

 

 

رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای شهر:

بدون همت پیمانکار، افتتاح پروژه ممکن نبود

رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای شهر مشهد گفت: شخصیت آقای روشنک و پشتکار ایشان یکی از عوامل تاثیرگذار در این پروژه بود و بدون همت ایشان بهره‌برداری در این مدت امکان‌پذیر نبود

محمدهادی مهدی‌نیا افزود: طرح اطراف حرم مطهر یکی از طرح‌های ملی است که از سال 1372 در شهر مشهد آغاز شده است. در زیر مجموعه این طرح هشت خیابان شعاعی برای دسترسی بهتر به حرم مطهر در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها همین خیابان آیت‌الله طبسی است که افتتاح شد.

این مسیر یک خیابان دو سطحی است که در سطح بالایی آن فقط دسترسی از طریق ماشین‌های برقی و اورژانس است و سطح پایینی آن یک مسیر پیاده برای رسیدن به حرم خواهد بود که دو طرف آن چند پروژه در نظر گرفته شده است. در آینده از خیابان سعدی تا حرم که کوچه شاهین‌فر و کوچه مخابرات فعلی است، یک مسیر پیاده تا حرم خواهد بود اما در حال حاضر این خیابان به صورت دوسطحی مسیر دسترسی پیاده را ایجاد خواهد کرد.

مهدی‌نیا ادامه داد: پروژه‌های اقامتی در دوطرف این مسیر در نظر گرفته شده که به صورت اقامت هتلی و بازار انجام خواهد شد و مثل مسیر باب‌‌الجواد یک مسیر پیاده خواهیم داشت. این پروژه با گره‌های بسیاری در شروع کار شورای پنجم مواجه بود و در اولین بازدید‌هایی که شهردار از این پروژه داشت به این موضوع پی‌بردند و با حمایت ایشان و شورای شهر در کمتر از 6 ماه فضای روگذر این پروژه به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در سال‌ آینده کل پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

شهردار منطقه ثامن:

جذب اعتماد و سرمایه خارجی اقدامی بزرگ بود

شهردار منطقه ثامن گفت: سرمایه‌گذاری خارجی که در این پروژه انجام شد بدین شکل بود که شخص آقای روشنک به عنوان معتمد سرمایه‌گذاران خارجی با شهرداری قراردادی منعقد کردند. قرارداد مشارکت ایشان از طریق مشارکت بوده که در همین زمینه پروژه یادگار2 از همین طریق به ایشان ارائه شد و سایر پروژه‌ها نیز در حال اقدام برای ارائه به ایشان است.

سید مصطفی نعمتی در خصوص پیمانکار افزود: آقای روشنک به صورت مشترک با سرمایه‌گذار خارجی اقدام به مشارکت و جذب سرمایه کردند. در واقع این اعتماد و سرمایه ای است که سرمایه‌گذار خارجی به واسطه شخصیت و عملکرد آقای روشنک داشته و از طریق شرکت الماس سازه روشن نسبت به اجرای پروژه اقدام کرده است.

نعمتی ادامه داد: ما باید نسبت به حمایت از این گونه افرادی که مورد اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی هستند اقدام کنیم. کار شرکت آقای روشنک بسیار خوب بوده، این کار به صورت EPC  و حتی  EPCF بوده است یعنی هم طرح و ساخت و هم تامین منابع مالی بر عهده ایشان بوده است.

وی افزود: شهرداری ثامن به همراه شرکت الماس ساز روشن از سال 90 درگیر این پروژه هستند تا امروز این پروژه افتتاح شد و امیدواریم برای سطح زیرین این مسیر نیز بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم و آن را نیز اجرا کنیم.

نعمتی در خصوص مشکلاتی که در دوره شهردای‌های قبل بود تصریح کرد: در دوره‌های قبل شهرداری نیز همکار با این شرکت صورت گرفته است، برای این کار در دوره آقای پژمان اقدام به جذب آقای روشنک شد، در دوره آقای مرتضوی نیز همکاری‌هایی انجام شده اما کار در بافت فرسوده پیرامون حرم کار بسیار سختی است چون باید نسبت به تملک اراضی اقدام شود، ساختمان‌های فرسوده تخریب شوند و بعد برای شروع به کار پروژه اقدام شود.

وی افزود: در این دوره هم  اگر همکاری آستان قدس نبود اتصال قسمت پایانی پروژه به حرم امکان‌پذیر نبود و حضور آستان قدس باعث شد کار با سرعت تمام شود.

 

 

نماینده مشهد و کلات در مجلس:

افتتاح این پروژه خبر خوشی برای زائرین و مجاورین است

نماینده مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این افتتاح اتفاق خوبی برای شهر مشهد و زائرین امام هشتم(ع) که به این شهر مشرف می‌شوند، است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین حسین زاده بحرینی افزود: یکی از باغ‌راه‌هایی که سال‌ها قبل وعده آن داده شده بود با زحمات شهرداری و شورای شهر مشهد بالاخره افتتاح شد تا زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) از آن بهره‌مند شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *