اختصاص درصدی از تبلیغات و بیلبوردهای شهری به موضوع حقوق شهروندی

در اولین جلسه دبیرخانه منشور حقوق شهرنشینی بر اختصاص درصدی از تبلیغات و بیلبوردهای شهری به موضوع حقوق شهروندی تاکید شد.

اولین جلسه دبیرخانه منشور حقوق شهرنشینی با حضور اعضای دبیرخانه متشکل از رییس کمیسیون حقوقی و رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، مشاور امور حقوقی شهردار مشهد، سرپرست مدیریت حقوقی و نماینده سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، در محل مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر برگزار شد.

سید محسن حسینی پویا، رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ابتدای این نشست از فعالیت‌های علمی و اجرایی موثری که به منظور تهیه و رونمایی از نسخه اولیه منشور انجام گردید، قدردانی کرد.

وی با توجه به بازخورد موفق همایش رونمایی از منشور شهرنشینی در فضای نخبگانی و خبرگانی شهر، بر پژوهش و تدوین منشور نهایی با دید کاربردی توسط مرکز پژوهش‌های شورا تاکید کرد.

حسینی پویا در ادامه توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی حقوق شهرنشینی و اختصاص درصدی از تبلیغات و بیلبوردهای شهری را به این موضوع ضروری دانست.

در ادامه این جلسه، تقی ابراهیمی سالاری، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اقدامات انجام شده در خصوص تدوین منشور حقوق شهرنشینی را هم‌سو با دغدغه‌های شورای پنجم دانسته و بر اجرایی کردن آن از منظر اعتمادسازی بین عموم شهروندان و نیز فرهنگ‌سازی ایجاد باور آن بین مدیران حوزه‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

همچنین، عباس شیخ‌الاسلامی، مشاور امور حقوقی شهردار مشهد، نیز در این جلسه ضمن توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی تمامی گروه‌های مرتبط با موضوع اعم از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های بومی و غیربومی در برگزاری نشست‌های تخصصی منشور، طراحی فرآیند مشخص و شفاف به منظور اطلاع‌رسانی فراخوان طرح تدوین منشور حقوق شهرنشینی و انتخاب مجری با صلاحیت توسط دبیرخانه تاکید کرد.

جواد اعظم صادقی، سرپرست مدیریت حقوقی شهرداری مشهد نیز بیان داشت، مدیریت امور حقوقی شهرداری از تمامی ظرفیت‌ها در تدوین منشور استفاده کرده و در این راه با مرکز پژوهش های شورا همکاری خواهد داشت.

مجتبی منتظری، رییس شورای اجتماعی محلات نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف منشور، آمادگی دارد موضوع حقوق شهرنشینی را در قالب آموزش شهروندی و اطلاع‌رسانی در سطح شهر، هماهنگی با سازمان‌های مردم نهاد و برگزاری نشست با همکاری انجمن‌های علمی دانشگاهی با مرکز پژوهش‌های شورا همکاری نماید.

در این جلسه پس از تبادل نظر مقرر گردید دبیرخانه منشور حقوق شهرنشینی؛ ضمن مکاتبه با گروه‌های مرتبط دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی زمینه حضور اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب نظر را در جلسه آینده فراهم آورد.

همچنین کاربردی شدن بندهای منشور به تفکیک حوزه‌های مختلف، تهیه مستندات قانونی بندهای منشور، تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز، برگزاری جلسه با حوزه‌های مختلف شهرداری و شهری و هماهنگی و جلب همکاری سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی ذیربط اعم از بهزیستی، آستان قدس، آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی مناسب در فضای مجازی و تدوین نسخه نهایی منشور در موعد مقرر از اهم مواردی است که دبیرخانه موظف به پیگیری آن گردید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *