توسعه اقتصادی روستاها پیشگیری از حاشیه‌نشینی است

استاندار خراسان رضوی، طبق معمول بازدید‌های هفتگی در حاشیه شهر مشهد مقدس، از روند اجرای طرح‌هادی در دو روستای خین عرب و بهار بازدید کرد.

علی رضا رشیدیان در حاشیه این بازدید‌ها گفت: هر چقدر بتوان طرح‌های‌هادی و اقتصادی روستایی را توسعه دهیم، باعث ماندگاری بیشتر جمعیت روستایی و عدم شکل گیری حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر بنا به سیاست‌های اصولی دولت و بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری؛ کار گسترده‌ای در این راستا در استان صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش جمعیت روستایی استان؛ تحقق این مهم را مرهون توجه همه جانبه به روستاها و مساعدت‌های بنیاد مسکن و وزارت راه و شهر سازی دانست.

رشیدیان ادامه داد؛ بر خلاف این که متوسط جمعیت روستایی کشور در طی پنج سال گذشته روند کاهشی داشته است؛ اما در خراسان رضوی این رقم با شش دهم درصد، رو به افزایش بوده است.

وی افزود: علی رغم وجود برخی مشکلات در روستاها مثل کم آبی؛ اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی تا حد زیادی باعث ماندگاری روستاییان شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده ساخت هزار و 730 واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده بود، خاطر نشان کرد: نزدیک به هزار و 400 واحد مسکونی مناطق زلزله زده به ساکنان این مناطق تحویل داده شد و باقی مانده پروژه نیز تا مراحل پایانی قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: مقاوم سازی مسکن‌های روستایی، در راستای جلوگیری از خسارت در روستاها و ایمن سازی واحد‌های مسکونی در برنامه قرار گرفته است.

رضا موسوی نیا افزود: تسهیلاتی برای این حوزه پیش بینی شد که خراسان رضوی بیشترین رقم تسهیلات کشور را بین روستاییان توزیع کرده است.

وی اظهار کرد: حدود 110 هزار واحد مسکن روستایی در استان بازسازی و نوسازی شده است و امیدواریم با پتانسیل و زمینه‌ای که در استان داریم بتوانیم تمام واحد‌های مسکن روستایی استان را مقاوم سازی کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *