توس آبروی مشهد است

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای در شهر مشهد گفت: منطقه تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی آبروی شهر ماست و معتقدیم اگر این مجموعه سامان یابد گردشگری مشهد رونق می‌گیرد و ماندگاری زائران نیز بیشتر می‌شود.

مسعود ریاضی درباره واگذاری پیشخوان آرامگاه به مدت چند سال به شهرداری مشهد، اظهار کرد: ما منتظر انعقاد قرار داد با اداره کل میراث فرهنگی هستیم اما هنوز پاسخی از میراث فرهنگی به ما اعلام نشده است، در جلسه‌ای که هفته جاری با این اداره کل داریم امیدواریم این موضوع تعیین تکلیف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: میراث فرهنگی برای منطقه توس نقشه‌ای را در نظر داشت که ان را اجرا کند اما بعد متوجه شدیم که این نقشه کامل نیست و البته نیاز به بازنگری و اصلاحاتی دارد که از این رو تصمیم گرفتیم طرح تفصیلی برای این منطقه تصویب و اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی که میراث فرهنگی دارد تلاش داریم به میراث فرهنگی کمک کنیم، منطقه تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی آبروی شهر ماست و معتقدیم اگر این مجموعه سامان یابد گردشگری مشهد رونق می‌گیرد و ماندگاری زائران نیز بیشتر می‌شود، براین اساس یک طرح تفصیلی برای توس تهیه می‌کنیم، متولی این طرح سازمان راه و شهرسازی است و در حال حاضر منتظر مراحل تصویب این طرح هستیم.

ریاضی یاداور شد: ما همکاری خود را با میراث فرهنگی از پیشخوان ارامگاه شروع کردیم و پروژه‌های بعدی را به انجام برسانیم اما در حال حاضر امکان همکاری نداریم و تنها راهی که برای ما باقی مانده این است که به برگزاری رویدادهای فرهنگی ورود پیدا کنیم، به همین منظور چند برنامه فاخر را در ایام نوروز در مجموعه توس برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: سه روز از برنامه‌های نوروزی در آرامگاه توس را شهرداری برگزار می کند و در این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم از میهمانانی در سطح ملی دعوت کنیم، تاکنون با محمد اصفهانی و شهرام ناظری مذاکراتی را کردیم تا در این برنامه‌ها حضور یابند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *