۹۸ رام قطار آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی در مبدا و مقصد مشهد هستند

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: راه‌آهن خراسان در طرح نوروزی ۹۷ که از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود حرکت روزانه ۹۸ رام قطار از مشهد به ۲۷ مقصد و بلعکس را دارد.

محمدحسین ضیایی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار«صبح‌امروز» افزود: با بیان اینکه راه‌آهن خراسان طرح نوروزی ۹۷ از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این ایام حرکت روزانه ۹۸ رام قطار از مشهد به ۲۷ مقصد دارد و به همین میزان هم قطار ورودی به مشهد خواهیم داشت.

ضیایی‌مهر با بیان اینکه سفرهای نوروزی در همه بخش‌ها به ویژه بخش ریلی به خصوص در مسیر مشهد بسیار مهم بوده است، گفت: مقصد نیمی از سفرها مشهد خواهد بود و این قطارها اقدام به جابه‌جایی ۴۰ هزار ۳۵۸ نفر در هر روز خواهند کرد و در ۱۱ ماهه امسال ۱۱ میلیون ۲۱۴ هزار ۴۶۶ نفر را در مسیرهای منتهی به مشهد جابه‌جا کردیم.

وی ادامه داد: با رشدی ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل همراه بود و رتبه اول کشور در این خصوص از آن راه‌آهن خراسان رضوی بود.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی اضافه کرد: ظرفیت جابه‌جایی را به ۲۰ میلیون رسانده‌ایم و هیچگونه محدودیتی در بحث مجوز سیر برای مشهد نداریم و زائران امام رضا(ع) به راحتی جابه‌جا خواهیم کرد و در چهار مسیر شیراز، تبریز، اصفهان و بندرعباس نیز امکان جابه‌جایی ریلی مسافر با خودرو فراهم شده است.

وی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان ریلی استان در نوروز ۹۶، ۲۴ سال بود که در نوروز ۹۷ با شش سال کاهش به ۱۸ سال رسیده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰ درصد سفرهای مسافران نوروزی با قطار انجام می‌شود و اعتماد مردم در سلامت سفرهای ریلی بسیار بالا بوده است.

به گفته این مسئول، این امر موجب افتخار بوده و در صورت نیاز افزایش ظرفیت ناوگان را در طول طرح نوروزی، به ویژه روزهای پایانی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تاخیر از مبدا از ۳ دقیقه به ۳۸ ثانیه کاهش یافته و رشد قابل توجهی در حرکت‌های به موقع از مشهد داشته‌ایم و در تاخیر ورود به مشهد هم کاهش ۳۳ درصدی داشته‌ایم.

ضیایی‌مهر با تاکید بر اینکه خطوط حومه‌ای در مسیرهای مشهد به سرخس، نیشابور، سبزوار، جوین و جغتای فعال بوده اظهار کرد: خطوط حومه‌ای منتهی در مسیرهای فریمان، تربت حیدریه و گناباد هم در سال ۹۷ فعال خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان افزود: افزایش قطارهای حومه‌ای و غیرحومه‌ای در سال ۹۷ در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و بخش عمده‌ای از این قطارها در خراسان رضوی خواهند بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *