خراسان رضوی مقصد نخست مسافران نوروزی بوده است

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، خراسان رضوی در صدر مقصد نخست مسافران نوروزی بوده و این استان در صدر میزان اسکان‌ها قرار گرفته است.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌امروز»، افزود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های طرح نوروزی 97 که از 25 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین ماه سال آینده در سراسر استان اجرا می‌شود از نیمه اول دی ماه امسال آغاز شد و از همان زمان ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به صورت رسمی‌کار خود را آغاز کرد.

فروزان تصریح کرد: در ستاد نوروزی خراسان رضوی 12 کمیته با هزار نیروی اصلی ستادی فعال شده است و برنامه‌های این ستاد از روز شنبه 26 اسفند ماه 96 همزمان با اجرای مانور خدمت با حضور استاندار خراسان رضوی در پارک غدیر آغاز خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات شناسایی و استخراج چالش‌ها و آسیب‌های نوروز 96 بود تا در نوروز 97 شاهد این مشکلات نباشیم و امسال افزایش راه‌اندازی و نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ شده است.

فروزان ابراز کرد: در حوزه گردشگری 10 مسیر شاخص و کلیدی در استان شناسایی شده است و در بدو ورود مسافران نوروزی به خراسان رضوی یک نقشه گردشگری به آنها داده می‌شود و در این ایام تورهای گردشگری و مشهدگردی یک روزه را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طرح نوروزی 97 روزانه تعداد 29 پرواز، 98 رام قطار و 460 دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیرهای ورودی و خروجی استان فعال خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کلیه حرکت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای بدون تأخیر و یا با حداقل تآخیر انجام خواهد شد و در صورت نیاز این تعداد در هر سه مورد افزایش خواهد یافت.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به رشد 15 درصدی سفرهای نوروزی استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیان کرد: در نوروز 96 تعداد 12 میلیون و 400 هزار مسافر به خراسان رضوی آمدند که از این تعداد مقصد 7 میلیون 400 هزار نفر از آنها مشهدالرضا(ع) بود و برای نوروز 97 نیز رشد 15 تا 20 درصدی این آمار را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وي گفت: کارگروه امنیت زائران و مسافران نوروزی در استان فعال شده و برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی هم 86 هزار و 360 تخت رسمی‌و 109 هزار و 711 تخت غیررسمی‌برای 195 هزار و 700 نفر شب فعال خواهد بود.

فروزان با بیان اینکه خراسان رضوی به‌ویژه مشهدالرضا(ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی مقصد نخست مسافران نوروزی بوده است، افزود: طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور خراسان رضوی به لحاظ میزان اسکان و مازندران به لحاظ میزان تردد در صدر اسکان‌ها و ترددهای مسافران نوروزی هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *