کمیته شفافیت در شورای شهر تشکیل می شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد از تشکیل کمیته شفافیت در شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد و گفت: بنیان ایده ایجاد کمیته شفافیت به جلسات متعدد اعضای شورای شهر در هفته های گذشته و بررسی موارد درون شهری برمی گردد، در این جلسات طی مباحث مختلف و کندوکاوهای فعالیت ها و خدمات روزانه شهرداری به شهروندان نیاز به ایجاد این کمیته توسط کمیسیون برنامه بودجه احساس شد از همین رو اهداف و برنامه های اصلی کمیته شفافیت کتبی و جهت تحقق نمود این ساختار جدید در حوزه شهرداری، مورد بررسی قرار گرفت. با تشکیل این کمیته اهداف متعددی دنبال خواهد شد، ما در نظر داریم با تحقق این ایده وعده شورای پنجم در انتخابات این دوره به شهروندان را عملی سازیم زیرا که تشکیل کمیته شفافیت در راستای شعار شفافیت عملکرد شورا و شهرداری و حل معضلات درون شهری به صورت شفاف برای شهروندان خواهد بود.

 

قدمی برای رعایت حقوق شهروندان

وی به برنامه های روی کار این کمیته نوپا اشاره کرد و گفت: اهداف بسیاری برای این کمیته تدوین و مورد بحث قرار گرفته است، به طور کلی در فرایند درونی و ساختار شهرداری گاهی طی نمودن مسیرهای فرعی و اطلاعات ناقص و سطحی برای حل مشکلات شهروندان همواره سبب عدم نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری می شود، بنابراین تشکیل کمیته شفافیت سبب دسترسی شهروندان به کلیه اطلاعات عملکردی مجموعه شهرداری می گردد، برای مثال تمامی فرایند برگزاری مناقصات و مذایده ها از ابتدا تا پایان برای شهروندان کاملا بدیع خواهد بود. رعایت حقوق شهروندان با دیگر هدف کمیته در حوزه مبارزه با فساد ارتباطات کارکنان و شهروندان کثرت قوت می یابد به این معنی که ارتباط فردی کارکنان و مراجعه کنندگان جهت جلوگیری از عدم احتمالی رعایت حقوق شهروندی کاهش خواهد یافت، واحد های نظارتی بسیاری موجود است در حوزه ساخت و ساز کاهش هزینه های نظارتی و افزایش سیستم های نظارتی کارمد با بهره مندی از توان و مشارکت مردمی را درنظر داریم.

 

مشارکت نهادهای مردمی در اداره شهر

گندمی در ادامه افزود: فعالیت هایی به این مانند سبب تمایز هرچه بیشتر شورای پنجم نسبت به شوراهای قبلی می گردد زیرا که افزایش اعتماد شهروندان به شورا و شهرداری از دغدغه های اصلی ما است، این نکته در تدوین اهداف کمیته شفافیت کاملا مشهود است ما در این کمیته ایجاد زیرساخت های عمومی لازم برای درج مشارکت شهروندان و نهادهای مردمی را به شرح رساندیم و حضور و مشارکت مردم را اصلی ترین موفقیت و تحقق برنامه های آتی می بینیم. شهروندان این حق را دارند که کلیه اطلاعات و عملکرد های شهرداری را پایش و رصد کنند. نیاز داریم جهت جمع آوری منابع اطلاعات و تولید آن برنامه ریزی داشته باشیم و چه بسا سایت و بانک های اطلاعاتی هم در همین راستا ایجاد شود. مصوبه تشکیل کمیته شفافیت تا اوایل هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد  از مشارکت شهروندان و ارائه انتقادات و پیشنهادات آن ها استقبال می کند. شهروندان می توانند به لینک های تلگرامی اعضای شورا مراجعه و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی ارسال نمایند.

 

 

گزارشی از سهیلا ساقی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *