سیاست‌مداران خراسانی نشاط اجتماعی را از دانشگاه علوم پزشکی مطالبه کنند

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت با بیان اینکه «یکی از بخش‌های مهم در حوزه سلامت، نشاط مردم است»، گفت: پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا سیاست‌مداران مشهدی و خراسانی از دانشگاه علوم‌پزشکی مطالبه نشاط اجتماعی داشته‌اند؟

ظهر دیروز علی‌اکبر حق‌دوست در همایشی با عنوان «کنفراس ملی تحول و نوآوری با رویکرد اقتصاد مقاومتی» که در تالار ابن‌سینا برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم ادبیات بین‌المللی اقتصاد را مد نظر داشته باشیم نیازمند است که به سه پایه توجه کنیم؛ نخستین مورد، مدیریت در راستای هدایت و رهبری سازمان‌هاست. گزینه بعدی این است که در یک سیستم چه میزان اعتماد وجود دارد؟، در واقع اعتماد به عملکرد سازمان‌ها یکی از فاکتورهای اساسی و مهم است و اگر در سازمانی استحکام درونی وجود نداشته باشد از هم خواهد پاشید. اما پایه دیگر ،پاسخگویی به این پرسش است که چه میزان از دانش به صورت عملی به کار گرفته می‌شود؟ یک سازمان براساس دانش مدیریت می‌شود یا تجربه و یا سلیقه؟.

 

سیاستمداران خراسانی نشاط اجتماعی را از دانشگاه علوم پزشکی مطالبه کنند

وی با بیان اینکه «هدف غایی، سلامت مردم است» بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی نیازمند هستیم تا بروز بیماری کاهش یابد، مدیریت بیماری ارزان شود و کارآیی اعضای جامعه افزایش پیدا کند. اگر می‌خواهید محصول سلامت را ارزان و بلند مدت ارایه دهید، صرفا نیازمند ساخت بیمارستان نیستیم بلکه یکی از بخش‌های مهم در حوزه سلامت، نشاط مردم است. پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا سیاست‌مداران مشهدی و خراسانی از دانشگاه علوم‌پزشکی مطالبه نشاط اجتماعی داشته‌اند؟ در این راستا ما باید ایرانیزه شدن نشاط را مدنظر داشته باشیم.

فقدان آینده‌نگری در میان مسئولان کشوری

حق‌دوست با بیان اینکه «مردم جامعه ما خندان بودن را نیاموخته‌اند» ادامه داد: ما می‌خواهیم محصول سلامت را ارزان‌تر و سریع‌تر ارایه دهیم در حالی‌که فرصت‌سوزی‌های بسیاری در سیستم ما وجود دارد و نیازمند اصلاح است. ناهماهنگی در ساماندهی نیروی انسانی بسیار است و همین عامل باعث می‌شود که عدم انعطاف را در سیستم ایجاد کند، که بسیار آزار دهنده و خشک است. مسئولان ما آینده‌نگری ندارند و تاریخ مصرف بسیاری از اولویت‌های کشور ما گذشته است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *