اختصاص ۱۱۴ میلیون تومان برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت:١١٤میلیون تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس زلزله زه استان در نظر گرفته شده است.

علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی نقش مهمی در جلوه های محبت،عشق و ایثار برای آبادانی و سرافرازی کشور دارد.

وی افزود:در راستای برگزاری بهتر انتخابات ،آموزش و پرورش استان تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار دستگاه های برگزار کننده قرار می دهد.

کاظمی در ادامه با اشاره به تحصیل یک میلیون و ٢٠٠ هزار دانش آموز مدارس خراسان رضوی گفت:با توجه به اینکه امسال امتحانات دانش اموزان با انتخابات روبه رو شده است، اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امتحانات از ٢تا ٢٥خرداد برگزار خواهد شد.

وی به برپایی کرسی های آزاد اندیشی و مناظره  با رویکردسیاسی در سطح مدارس استان اشاره و تصریح کرد:در سطح استان امسال ٣٥هزار رای اولی داریم که امیدواریم با رای خود نقش سازنده در پیشرفت کشور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی به برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم نیز اشاره کرد و افزود:برنامه های امسال با شعار تجلیل از مقام معلم و تبیین ارزش‌های معلمان به گفتمان برای جامعه برگزار می‌شود و همچنین در این ایام از ١٧٣معلم برتر تقدیر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف ما ترویج فرهنگ نماز و احکام در سطح مدارس توسعه است، گفت:در همین راستا جشن تکلیف ویژه دختران و پسران حاشیه شهر و عشایر استان برگزار شده است.

کاظمی افزود: برای آشنایی دانش اموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در سال گذشته بیش از هزار یادواره شهدا در سطح مدارس برپا شده که طی هماهنگی صورت گرفته از ابتدای سال نیز ١١یادواره شهدا در استان برگزار شده است.

مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی به بازسازی مدارس زلزله زده استان اشاره کرد و گفت:مبلغ ١١٤میلیون تومان به ساخت این مدارس اختصاص یافته است.

وی در ادامه  به تشکیل کارگروه شعار سال پرداخت و تصریح کرد:رویکرد ما این است که دانش و آموزان  ترغیب به استفاده از کالا و تولیدات ایرانی شوند.

کاظمی در ادامه به حقوق دریافتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: از ابتدای  دولت میزان دریافتی فرهنگیان به صورت متوسط یک میلیون و ٢٥٠تومان بود که  هم اکنون این رقم به ٢میلیون و ٦٠٠ هزار تومان رسیده است.

وی درادامه با بیان اینکه نگاه به مناطق محروم ازاولویت‌های برنامه های  آموزش و پرورش است تاکید کرد: امیدواریم با برنامه فرهنگی و ورزشی بتوانیم سطح سواد علمی دانش اموزان حاشیه شهر را افزایش دهیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *