بیمه ورزشکاران اولویت فدراسیون

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی می‌گوید برای استفاده هرچه بهتر از دیواره‌های سنگ‌نوردی بهتر است که این دیواره‌ها در سالن‌های مختص این رشته تاسیس شود.

محمد میرنوری لنگرودی دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی همواره در بین هیئت‌ها و 5 استان برتر قرار داشته است ولی با توجه به پتانسیل بالایی که در استان داریم امکانات در سطح مناسب نیست، اگر سالن و دیواره ‌صخره‌نوردی خوبی داشت می‌توانست میزبانی‌های خوبی مثل قهرمان کشوری جام دهه فجر را به خود اختصاص بدهد. متأسفانه در استان خراسان رضوی دیواره استاندار و سالن خوبی نداریم و اگر امکانات قرار بگیرد می‌توانیم در میزبانی‌های مختلف از خراسان رضوی استفاده کنیم و البته باتوجه به شناختی که نسبت به مربیان دارم می‌تواند سکوهای بهتری را در گروه‌های سنی مختلف کسب کند.

وی ادامه داد: اگر ورزشکاران خراسانی امکانات بهتری داشته باشند عملکرد بهتری خواهند داشت، فدراسیون در چند سال اخیر 400 دیواره در سالن‌های چند منظوره سراسر کشور ایجاد کرد اما عملا این دیواره‌ها بلا استفاده قرار گرفته است و با وجود هزینه‌های زیادی که صرف این کار شده ولی در عمل استفاده‌ای از این موضوع نکرده‌ایم، و در این 20 سال گذشته کلی هزینه شده است که باید همه آن‌ها را کنار بگذاریم.

وی افزود: با توجه به شرکت‌های خصوصی و البته آستان قدس می‌توانند در این زمینه کمک‌های فراوانی به فدراسیون بکنند و با واگذاری زمین و سالن قدمی بزرگ در راه نشاط و شادابی جامعه بردارند.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها با فدراسیون اضافه کرد: اگر در شهرستان‌ها سالن اختصاصی باشد فدراسیون دیواره استاندار ایجاد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هر شهرستان اگر سالنی در اختیار ما قرار دهد ما نسبت به تجهیز سالن به دیواره سنگنوردی مختص خود رشته اقدام خواهیم‌کرد.

میرنوری لنگرودی گفت: اگر وزات ورزش و جوانان در مجموعه آزادی زمینی در اختیار ما قرار دهد، در سال آینده ساخت دیواره سنگنوردی با استانداردهای روز به منظور استفاده تیم ملی در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: قرار بود در مجموعه ورزشی آزادی کمپ ملی داشته باشیم که فعلا این پروژه با توجه به هزینه بالا معلق مانده اما اگر در مجموعه آزادی زمین در اختیار فدراسیون بگذارند دیواره استاندار ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از برنامه‌های اصلی فدراسیون بیمه ورزشکاران می‌باشد، ورزش ما پرخطر است و شاید اولین اشتباه آخرین اشتباه باشد، در حادثه اشترانکوه مجموعه‌ای از خطاها رخ داد که معتقدم شاید قصور در این موضوع بوده اما کسی مقصر به عمد نیست.

 

 

گزارشی از مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *