به حرمت بازماندگان، استعفا دهید

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، خواهان استعفای وزیر راه و شهرسازی به علت وقوع چهار حادثه در حوزه راه و شهرسازی ظرف مدت یک سال گذشته شد.

حسین مقصودی ضمن ابراز تأسف از سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، عنوان کرد: طی یکی دو سال گذشته شاهد چهار حادثه اسف‌بار در حوزه راه و شهرسازی بوده‌ایم که در هیچ یک از این حوادث نه تنها مدیریت بحران به خوبی صورت نگرفت بلکه اقدامی برای تکرار نشدن این حوادث نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی با یادآوری حادثه برخورد دو قطار مسافربری در حوالی «ایستگاه هفت خوان» در محور سمنان-دامغان، حادثه پلاسکو در حوزه شهرسازی و حادثه کشتی نفت‌کش سانچی، افزود: در همه این حوادث هیچ اقدامی پس از گذشت از حادثه انجام نگرفته و برای مثال در حوزه شهرسازی و بافت‌های فرسوده هیچ اقدامی پس از فرو ریختن و سوختن پلاسکو انجام نگرفت.

وی اضافه کرد: افزون بر این حوادث، وضعیت اسفناک راه‌های روستایی، بین شهری و بزرگراه‌ها نیز نارضایتی‌های مردم را به دنبال داشته است که هیچ تحرک جدی از وزارت راه و شهرسازی در این حوزه‌ها دیده نمی‌شود؛ همچنین پس از حوادث و سوانح ریلی و هوایی هیچ سیاست و راهکار جدیدی در وزارت راه و شهرسازی اتخاذ نشده است که میزان و تلفات ناشی از این حوادث حداقلی شود.

مقصودی با اشاره به حمایت‌های خود از وزیر راه وشهرسازی در زمان رأی اعتماد به وزرا و استیضاح وی به دلیل حادثه قطار هفت خوان، تصریح کرد: شرایط در مقطع کنونی ایجاب می‌کند، وزیر راه و شهرسازی به حرمت بازماندگان حادثه و ملت شریف ایران و همچنین در پاسخ به اینکه مسئولان هم درد و شنوای سخن مردم هستند از سمت خود استعفا دهد.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت وظیفه حداقلی نمایندگان مردم این است که با استیضاح وزیر راه و شهرسازی پیام و صدای مردم را به گوش مسئولان دولتی برسانند ولی بهترین نحو حرمت‌داری استعفای خود وزیر راه و شهرسازی در مقطع کنونی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: اولین پیامد استیضاح وزیر راه و شهرسازی تحرک جدی دولت در حوزه راه و ایمنی راه خواهد بودو یکی از اصلی‌ترین اقدامات تفکیک بخش مسکن از وزارت راه به شکل سابق خواهد بود.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *