طلا در انتظار کارگران

نشست خبری تربیت بدنی کارگران خراسان رضوی 30 بهمن ماه به منظور اطلاع رسانی مسابقات قهرمانی جودو کارگران کشور به مناسبت دهه فجر با حضور حمید رضا محمدی رئیس تربیت بدنی کارگران خراسان رضوی، مصطفی زحمت کش رئیس هیئت جودو کارگران خراسان رضوی، یحیی برومند سرپرست مسابقات، مجتبی نیک بین کاپیتان تیم کارگران خراسان رضوی و اهالی رسانه در مجموعه ورزشی کارگران مشهد برگزار شد. در ابتدا رئیس و مدیر مسئول تربیت‌بدنی کارگران خراسان‌رضوی از مسابقات و وضعیت ورزشکاران گفت: تیم جودو کارگران ما یکی از بهترین تیم‌های ایران محسوب می‌شود. ورزشکاران این تیم آمادگی کامل را برای مسابقات دارند.

وی افزود: این چهارمین دوره‌ی مسابقات است که فدراسیون ورزش کارگری برگزار می‌کند و طبق بخشنامه‌ای که ارسال شده از هر استان تنها یک تیم کامل شرکت خواهد کرد. ما تلاش کردیم تا میزبانی این مسابقات را بگیریم تا در تمامی اوزان نماینده داشته باشیم و سعی شد تا نیرو‌های جوان، فعال و نخبه‌های رشته جودو را جمع کنیم و امیدواریم به کمک ورزشکاران شایسته و آماده‌ای که داریم و همچنین مربیان مجرب و سرپرست این تیم یحیی برومند بتوانیم مقام شایسته‌ای را کسب کنیم.

حمیدرضا محمدی گفت: طبق بخشنامه‌ای که فدراسیون ورزش کارگران ارسال کردند، تنها ورزشکارانی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند که دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و مشمول قانون کار باشند. البته لازم به ذکر هستند که رشته‌هایی مثل کشتی و جودو از دل گارگری بیرون می‌آیند و اکثر این ورزشکاران شاغل هستند و دفترچه بیمه تأمین اجتماعی به نوعی معرف این موضوع است.

وی در ادامه گفت :ورود تیم‌ها برای این دوره از مسابقات بعد از ظهر پنجشنبه، سوم اسفند ماه خواهد بود که در مجموعه‌ی تفریحی، ورزشی و رفاهی کارگران در رضاشهر، اسکان خواهند گرفت. در روز جمعه مسابقات برگزار خواهد شد و تا شب ادامه خواهد داشت. خروج تیم‌ها در روز شنبه پنجم اسفند ماه خواهد بود.

وی در رابطه با برنامه‌های اداره فرهنگی و ورزشی کارگران در سال 97 گفت: ما در حال حاضر 25 انجمن ورزشی فعال داریم که در سال آینده به حداقل 30 انجمن ورزشی فعال ارتقا خواهیم داد تا بتوانیم در مسابقات کشوری قوی‌تر از قبل حضور پیدا کنیم. سعی داریم تیم‌هایمان را به چند تورنومنت بین المللی اعزام کنیم و حتی میزبانی این مسابقات را داشته باشیم. ما میزبانی تورنومنت بین المللی را در رشته جودو در نظر داریم که با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های کارگران کشور‌های شرکت کننده و تاریخ برگزاری این مسابقات مشخص خواهد شد.

در ادامه یحیی برومند سرپرست مسابقات گفت: تیم امسال از ورزشکاران جوان و قدرتمند تشکیل شده است تا ما بتوانیم نه تنها در این مسابقات بلکه در مسابقات لتونی هم مدال‌ها و مقام‌های خوبی کسب کنیم. اعضای این تیم متشکل‌اند از علی قلی‌پور در وزن 60 کیلوگرم که عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان جودو کشور است، جعفر فیروزآبادی در وزن 66 کیلوگرم که در اردوی تیم ملی حضور دارد، حیدر زحمتکش در وزن 73 کیلوگرم که نفر دوم کشور در اردوی بزرگسالان تیم ملی حضور دارد، امید تیزتک در وزن 81 کیلوگرم که از ورزشکاران فیکس تیم کوراش استان است، حسن نیکنام در وزن 90 کیلوگرم که از قهرمان‌های شایسته استان است، مجتبی نیک‌بین کاپیتان تیم در وزن 100 کیلوگرم که در مسابقات لتونی مدال طلا کسب کرده است، خسرو رحیمی در وزن 100+ کیلوگرم که در اردوی تیم ملی کوراش حضور دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما تیم را برای قهرمانی با اقتدار بستیم اگر مشکلات ناخواسته‌ای پیش نیاید! با توجه به پتانسیل و آمادگی که جودوکاران ما دارند هدف ما این است که بتوانیم با پشتیبانی مصطفی زحمتکش رئیس هیئت جودو کارگران خراسان رضوی، برای مسابقات جهانی جودو به عنوان نماینده ی ایران، تیم جودو خراسان رضوی را اعزام کنیم.

 

 

وی افزود: همزمان با مسابقات جودو، مسابقات کشتی با چوخه هم برگزار خواهد شد. ما تمام تیم‌های کشور را دعوت کردیم تا جودوکارانی که آمادگی برای کشتی با چوخه را دارند همراه خود بیاورند. لازم به ذکر است که برای تمامی این ورزشکاران تدارکاتی دیده شده است و مشکل اسکان و فضای مسابقات نخواهند داشت.

یحیی برومند در ارتباط با استعدادیابی در رشته جودو گفت: محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو تیمی را با سرپرستی مسعود حاجی آخوندزاده به عنوان استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم ملی تشکیل دادند تا استعدادیابی در بین این ورزشکاران به صورت حرفه‌ای انجام شود و برای این ورزشکاران اردو‌های مختلفی در جهت آماده‌سازی برگزار می‌کنند. همچنین فضای تمرینی مربیان مختلف و مجرب و کارشناسانی در تمامی استان‌ها برای تمرین و آموزش جودو کاران شایسته‌ی کشورمان قرار دادند. در حال حاضر تیم استعدادیابی خراسان رضوی 15 نفر جودوکار در اردوی خود به همراه دارند که پنج نفر از آنها عضو مجموعه‌ی کارگران هستند.

وی در رابطه با عملکرد هیئت جودو خراسان رضوی گفت: حسین محمودی رئیس هیئت جودو خراسان رضوی به پاداش‌هایی که قول داده شده و تعهدات خود عمل نکرده است و خیلی از قهرمانان ما به همین دلیل به روی سکو نرفته‌اند و بازی‌های خود را واگذار کرده‌اند. اگر این تعهدات انجام شود ما می‌توانیم قهرمانی و مدال آوری‌های بیشتری را داشته باشیم.

در ادامه صحبت‌ها مجتبی نیکنام که شش دوره قهرمانی مسابقات کارگران را دارد از وضعیت حمایت‌ها گفت: در مسابقات جهانی لتونی اخیر که طلای مسابقات را بدست آوردم حمایتی از من نشده است و حتی برای استقبال هم نیامدند.

در ادامه مصطفی زحمتکش رئیس هیئت جودو کارگران اعتراض خود را نسبت به کمبود حمایت ها ابراز داشت. وی گفت: از سال 1390 ما سعی کردیم وظیفه خودمان را به نحو احسن انجام دهیم و سطح مسابقات و ورزشکاران را بالا ببریم. با کمک رئیس مجموعه این مجموعه را به سمت جلو هدایت کردیم و میزبانی‌هایی را داشتیم اما از هیچ منبعی هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌ایم. حتی کلاس قهرمانی در اختیار هیئت قرار نداده‌اند و سالن‌ها اجاره داده می‌شوند.

 

 

گزارشی از امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *