اختیارات استانی به شهرستان‌ها تفویض می‌شود

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: بخشی از اختیارات استانی به فرمانداران و شهرستان‌ها تفویض می‌شود.

علی رسولیان در جمع فرمانداران استان افزود: فرمانداران در 238 موضوع مختلف خواستار تفویض اختیارات استانی به شهرستان‌ها بودند که جمع بندی و مباحث مربوط به هر دستگاه اعلام شده است .

وی تصریح کرد: به طور جدی درپی تفویض این اختیارات یا حداقل بخشی از آن هستیم و تلاش می‌شود دستگاه‌ها هر یک بخشی از این امر را محقق کنند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 9 طرح مختلف در حوزه تامین مالی برای ایجاد اشتغال در سطح استان در قالب طرح‌های تبصره 16 ، 18 ، طرح‌های اشتغالزای خرد و خانگی ، روستایی و عشایری و غیره در استان وجود دارد، گفت: به منظور بهره وری و استفاده مطلوب از این منابع مقرر شد کارگروه‌های اشتغال فرعی در سطح شهرستان‌ها فعال شود و در این حوزه اقدامات را تسریع بخشند.

رسولیان عنوان کرد: در این میان با توجه به مهلتی که تا انتهای خردادماه رئیس جمهوری برای جذب تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تعیین کرده اند فرمانداران مکلف شدند این موضوع را در سطح شهرستان‌ها با هدف ایجاد رونق برای مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی دنبال کرده و با توجه به نرخ سود اندک نسبت به ترغیب فعالان اقتصادی برای استفاده از آن و اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا تسریع کنند.

وی افزود: در عین حال با توجه به نیاز برخی مناطق و ضرورت افزایش رسته‌های اقتصادی تعیین شده کنونی مقرر شد این موضوع جمع بندی شده و رسته‌های جدید پیشنهادی به سرعت به تهران اعلام شود .

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی هم با توجه به محدودیت زمان باید نسبت به تسریع در رسیدگی طرح‌های اقتصادی توسعه روستایی و برخورداری آن‌ها از تسهیلات اقدام کرده و سریع به کارگروه‌های اشتغال شهرستان‌ها و استان ارجاع دهند..

رسولیان عنوان کرد: تا کنون بخشی از سهمیه در توزیع شهرستانی تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تعیین و ابلاغ شده و بقیه هم در دست انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین سهمیه هرشهرستان از محل تسهیلات تبصره 18 اشتغال فراگیر هم ابلاغ شده و در واقع شهرستان‌های باید نسبت به جذب این منابع سریعتر اقدام کرده و از آن برای توسعه اشتغال و اقتصاد منطقه خود بهره گیرند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *