تشکیل مثلث پلیسی برای انهدام باند بزرگ سرقت گاوصندوق طلا در تربت‌حیدریه

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری ۲ گرداننده باند بزرگ سرقت های در حرکت خبر داد.

گزارش چند فقره سرقت طلا و جواهرات و گاو صندوق از منازل مسکونی در شهرستان تربت حیدریه پلیس را بر آن داشت برای پیگیری علمی و ضربتی این پرونده به طور ویژه وارد عمل شده و در این رابطه دستورات لازم به کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان نیز صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پلیس تربت حیدریه و پلیس آگاهی استان با بررسی‌های اولیه در شگرد سارقان دریافتند با یک باند حرفه ای که طراحی خاصی برای ارتکاب جرایم خود دارند مواجه هستند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: بررسی‌های بعدی این پرونده حاکی از آن بود که سرقت های مشابهی نیز در شهرستان سبزوار به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شده است. با کسب این اطلاعات مثلث پلیسی با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی استان پلیس تربت حیدریه و پلیس سبزوار تشکیل شد.

سردار کریمی اظهار داشت: بررسی های دقیق و علمی در این بار نشان می‌داد سارقان در حرکت قبل از اقدام به سرقت در دو شهرستان سبزوار و تربت حیدریه اقدام به سرقت پلاک خودرو کرده و پس از عملی کردن نقشه خود در مقطع خروجی شهر مورد نظر پلاک سرقتی را با پلاک اصلی تعویض کرده و به راه خود ادامه می‌دادند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت پلیس در گام بعدی رد زنی این سرقت‌های حرفه ای دو تن از گردانندگان اصلی باند را چهره زنی و مورد شناسایی قرار دادند که این افراد اهل استان لرستان بودند تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به شهرستان خرم آباد اعزام شدند.

سردار کریمی افزود: کارآگاهان پلیس خراسان رضوی در این عملیات ضربتی که با هماهنگی پلیس لرستان انجام شد سرکرده اصلی باند که جوانی ۲۷ ساله است را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کرد. در مرحله بعد یکی دیگر از گردانندگان باند سرقت به همراه مالخر اموال مسروقه دستگیر شد.

وی گفت: جستجو های پلیس برای دستگیری ۳ متهم و یک مالخر فراری اموال مسروقه در حالی ادامه دارد که فرضیه سرقت های در حال در حرکت اعضای این باند در دیگر استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از غرب به شرق وجود دارد و پلیس با دستورات مقام قضایی بازجویی های علمی خود را از متهمان آغاز کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *