قابلیت های شهرهای پیرامونی برای افزایش ماندگاری در مشهد

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: برای افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در مشهد باید از قابلیت های شهرهای پیرامونی و سایر شهرستانهای خراسان رضوی بهره گرفت.

محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از آثار تاریخی گناباد افزود: در طرح توسعه گردشگری مشهد به توسعه و استفاده حداکثری از قابلیتهای گردشگری منطقه ای عنایت خاصی شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان گناباد با توجه به پیشینه، زیرساختها و ظرفیتهای مستعد گردشگری خود از جمله قنات قصبه نقش به سزایی در توسعه گردشگری منطقه ای و افزایش ماندگاری مسافران در این استان دارد.

حیدری افزایش تعامل بین شوراهای اسلامی مشهد و گناباد در این زمینه را مهم دانست و استفاده بیشتر از ظرفیتهای آژانسهای مسافرتی را در جهت جذب گردشگران و مسافران مشهد برای بازدید از آثار تاریخی گناباد خواستار شد.

فرماندار گناباد هم در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیتهای متعدد گردشگری و پیشینه تاریخی این شهر از جذابیتهای خاصی برای جذب گردشگران برخوردار است و با توجه به سفر سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به مشهد تعاملات بین این 2 شهر برای توسعه مراودات گردشگری ضروری است.

محمد علی نبی پور افزود: این امر علاوه بر افزایش ماندگاری زائران مشهد و گردشگران ورودی به این شهر در رونق اقتصادی و گردشگری منطقه هم موثر است و انعقاد تفاهم نامه بین شوراهای اسلامی شهرهای مشهد و گناباد بستر تحقق این مهم را فراهم می کند.

رئیس شورای اسلامی گناباد هم در این زمینه گفت: گناباد، ورودی خراسان رضوی از سوی استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است و بیش از 140 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد لذا گردشگری، بستر مهم رونق اقتصادی گناباد به شمار می رود.

سیدحسین پورهاشمی افزود: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیتهای آن برای توسعه و رونق اقتصادی گناباد مهمترین رویکرد دوره پنجم شورای اسلامی این شهر است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *