128 پروژه با 48 میلیارد اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار گناباد گفت: 128پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتبار 48 میلیارد و 500میلیون تومان در دهه مبارک فجر در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدعلی نبی‌پور امروز 10 بهمن‌ماه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، صنعتی، تولیدی و خدمات شهری خواهد بود.

وی ادامه داد: هفت طرح کوچک و متوسط صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتغال مستقیم 60نفر افتتاح خواهد شد که 800 میلیون تومان نیز تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

فرماندار گناباد با اشاره به پروژه‌های شاخص حوزه کشاورزی عنوان کرد: یکی از طرح‌های مهمی که در گناباد به اجرا رسیده در حوزه استفاده بهینه از آب بوده که شامل لوله گذاری در حوزه کشاورزی است که 20 طرح لوله گذاری به طول 90کیلومتر در 78 نقطه با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است.

نبی‌پور اضافه کرد: در بحث آب و فاضلاب روستائی نیز بهره‌برداری از فازهای 4 و 5 مجتمع آبرسانی رحمت آباد بوده که شامل روستاهای «گیسور» و «نوده پشنگ» شده و با اعتباری بالغ بر 460 میلیون تومان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری رسمی گازرسانی به هفت روستای «بیمرغ»، «روشناوند»، «اروک»، «اسو»، «نوده پشنگ» و «حاجی آباد» در دهه فجر، گفت: اتمام گازرسانی به 14 روستاهای بخش کاخک تا پایان سال جاری با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار و نیز گازرسانی به روستاهای شرق شهر کاخک نظیر «نجم آباد»، «کلاته میان»، «برجوک» و… نیز در مراسمی آغاز می‌‌شود.

نماینده عالی دولت در گناباد در خصوص پروژه‌های شاخص این شهرستان در دهه فجر نیز عنوان کرد: پردیس مجتمع آموزش عالی گناباد در حال تکمیل شدن است که در دهه فجر سالن ورزشی، ساختمان مرکزی شماره یک، سردرب ورودی و فضای کالبدی آن افتتاح خواهد شد.

وی همچنین گفت: 21 طرح در حوزه مخابراتی نیز شامل بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات با اعتبار 800 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار گناباد یکی پروژه‌های مهمی که در گناباد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی کلنگ زنی خواهد شد را احداث مخزن ذخیره آب شرب عنوان کرد و افزود: در حوزه آب و فاضلاب با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 10 میلیارد تومان پروژه تعریف شده که شامل احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی، اصلاح 43کیلومتر خط لوله و گسترش جایگاه برداشت آب شرب است.

 

توجه ویژه دولت به توسعه روستائی

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز به کار خود چند اولویت را در نظر داشته که یکی از آن‌ها توسعه روستایی بوده که در گناباد اقدامات بزرگی نظیر گازرسانی به 21 روستای شهرستان، بهسازی فضای کالبدی روستاها با استفاده از قیر و آسفالت رایگان، بهینه‌سازی شبکه‌های برق و آب و همچنین پوشش مخابراتی موبایلی و اینترنت پرسرعت انجام داده است.

نبی‌پور بیان کرد: دولت در طول سه سال گذشته بیش از 12 میلیارد تومان را در حوزه آب روستائی، تکمیل مجتمع‌ها، بهسازی و نوسازی شبکه آب و بهینه سازی کیفیت آب شرب روستاها هزینه کرده است.
 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *