سینمای کاشمر پس از 15 سال تعطیلی، بازگشایی می‌شود

شهردار کاشمر از بازگشایی تنها سینمای این شهر پس از گذشت 15 سال تعطیلی خبر داد.

جعفر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با بیان اینکه هر چند در گذشته سینما در اختیار هلال احمر بوده اما از 15 سال قبل تعطیل شد، اظهار کرد: متأسفانه سال‌هاست ساختمان به حالت فرسوده رهاشده است و در این چند سال هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از واگذاری سینما به شهرداری و انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که ساختمان از نظر استحکام بنا باید تقویت شود، عنوان کرد: در این سینما تنها ستون گذاری، کلاف، سبک‌سازی سقف و اجرای فونداسیون نواری و استحکام بنای ساختمان اتفاق افتاد.

شهردار کاشمر با اعلام اینکه قسمت لابی سینما که وضعیت خوبی نداشت جمع‌آوری و مجدد با مساحت 300 متر احداث شد، عنوان کرد: لابی سینما به گونه‌ای طراحی شده که بتوان از آن برای برگزاری نمایشگاه نیز استفاده کرد.

سلیمانی با بیان اینکه تاکنون 300 میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام کار جهت تهیه تجهیزات، صندلی، صوت و نور به 200 میلیون تومان دیگر نیاز است، افزود: اگر به هر دلیلی از سینما استقبال نشود می‌توان از این مکان برای برگزاری همایش‌ها و اجرای تئاتر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم سینمای کاشمر تا پایان سال راه‌اندازی شود، تصریح کرد: کمیسیون‌های بند دو و پنج با موفقیت برگزار شده و مراحل لازم انجام شد است.

شهردار کاشمر با اعلام اینکه تا چند وقت دیگر کمیسیون بهره‌برداری برگزار و مجوز پخش فیلم داده خواهد شد، عنوان کرد: سینمای کاشمر از تمامی استانداردهای لازم برخوردار است.

سلیمانی ظرفیت سالن را 170 نفر اعلام کرد و افزود: بعد از بازگشایی توسط خود شهرداری تصمیم‌گیری می‌شود که سینما به بخش خصوصی واگذار و یا توسط خود شهرداری اداره شود.

وی اظهار کرد: ساختمان لابی به اتمام رسیده و اکنون سینما از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *