ذخیره‌سازی کافی اقلام مورد نیاز عید نوروز

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: ذخیره‌سازی اقلام عید نوروز آغاز شده و خوشبختانه با هیچ کمبودی مواجه نشده‌ایم.

سیدحمیدرضا جوادی در خصوص ذخیره‌سازی میوه شب عید، افزود: در این بخش ما با کمبودی رو به رو نشدیم و حدود 3500 تن پرتقال و 1500 تن سیب برای شب عید ذخیره‌سازی انجام داده‌ایم. همچنین بیش از 70 درصد از محصولات سیب و پرتقال مورد نیاز در مرکز استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال سهیمه برنج هندی 1121، برنج هندی PR11 و برنج تایلندی به استان تعلق گرفته و علاوه بر آن مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز به سهمیه استان افزوده شده است. خوشبختانه از این جهت هیچ کمبودی نداریم و از 25 بهمن ماه توزیع این اقلام آغاز خواهد شد.

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت و کمبود تخم مرغ نیز عنوان کرد: بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک ما از روز شنبه آغاز شده و به محل‌هایی مانند انبارها و سردخانه‌هایی که این کالاها را ذخیره کرده اند، ورود پیدا می‌کنند. همچنین از سوی دیگر بنا داریم این کالاها را از کشورهای اوکراین، ترکیه و قزاقستان وارد کشور و بازارهای خود کنیم تا به نحوی قیمت نیز کنترل شود.

جوادی در خصوص افزایش قیمت موز خاطرنشان کرد: افزایش قیمت موز در این روزها به دلیل افزایش نرخ ارز است. موز یک محصول وارداتی است و از قیمت ارز تبعیت می‌کند و قیمت ارز قاعدتا بر افزایش قیمت‌های وارداتی تاثیر می‌گذارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *