بهره برداری از ۱۵۰۸ پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه فجر یک هزار و ۵۰۸ پروژه در خراسان رضوی با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی ظهر سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: ستاد دهه فجر استان از ماه‌ها قبل تشکیل شده و حدود ۷ جلسه در محضر نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار تشکیل داده ایم و تحت عنوان ۲۵ کمیته برای اقشار مختلف جامعه برنامه‌های لازم پیش بینی شده است.

وی افزود: کمیته ایثارگران، حوزه و روحانیت، علمی و محتوایی، بسیج، نیروهای مسلح، انجمن‌ها، زنان و خانواده، امنیتی و انتظامی، اصناف، ارتباطات و اطلاعات، نهادها و سازمان‌ها، روستایی و عشایری، فضا سازی و تزئینات شهری، ورزش و جوانان از جمله این کمیته‌ها به شمار می‌روند و حدود ۹۰۰ برنامه در این ۲۵ کمیته در نظر گرفته شده که از کودک و نوجوانان تا بازنشستگان را شامل می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این ایام، هزار و ۵۰۸ پروژه با اعتبار ۳۸ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال در استان توسط مسئولین استانی و مشارکت ۴۸ دستگاه اجرایی و ۴۷ شهرداری بهره برداری می‌شود که کشاورزی، راه، آبرسانی، شبکه‌های فاضلاب، صنعت و معدن، توسعه روستایی، مسکن روستایی از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی در خصوص برنامه‌های امسال دهه فجر ابراز کرد: برنامه‌های دهه فجر از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح در میدان شهدا و با حضور خانواده‌های شهدا، مدیران استان، دانشجویان و اقشار مردم در مشهد آغاز می‌شود. همچنین امسال جایگاه امام در جماران به صورت نمادین تعبیه شده و گلباران با حضور استاندار و اقشار مردم انجام می‌شود، رژه موتوری با حمل پرچم جمهوری اسلامی به صورت مردمی و نیروهای مسلح صورت می‌گیرد و ناقوس کلیسا و بوق قطارها به صورت کشوری است.

سلطانی ادامه داد: علاوه براین حدود ۹۰۶ عنوان برنامه توسط ۲۵ کمیته انجام می‌شود که کمیته قرآن و ایثارگران هرکدام ۱۹ برنامه، اصناف ۱۰ برنامه، ورزش و جوانان ۸۳ برنامه، هیئات و کانون‌های اسلامی ۳۱۱ برنامه، فرهنگی هنری ۳۰ برنامه، کمیته نیروهای مسلح ۹ برنامه و کودک و نوجوان ۲۰ برنامه را برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: امسال برای نخستین‌ مرتبه جشنواره رضوی که تجلیل از اندیشمندان خراسان رضوی از دوران پس از انقلاب تاکنون است، توسط دانشگاه‌ها و استانداری برگزار می‌شود و۴۴ مورد از دست آوردهای انقلاب نیز رونمایی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این ایام در آستان قدس گفت: در رواق امام خمینی(ره) برنامه‌هایی مانند نشست‌های تخصصی زن، پخش جشنواره‌های «من عماری ام» برگزار می‌شود.‌

وی افزود: همچنین پنجشنبه ۱۹ بهمن از ساعت دو بعدازظهر در دو هزار و ۸۰۰ مزار شهید در خراسان رضوی مراسم غبار روبی با حضور مسئولان، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم انجام خواهد شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: شنبه شب مصادف با ۲۱ بهمن ساعت ۹ شب در سراسر استان بانگ تکبیر الله اکبر و همزمان با آن نورافشانی صورت می‌گیرد که در مشهد در جبل النور کوهسنگی و قرارگاه منطقه ای شمال و شمال شرق ارتش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۲ بهمن راهپیمایی در ۱۰۰ نقطه استان برگزار می‌شود و در مشهد راهپیمایی از ساعت ۸ و نیم صبح در میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر برگزار می‌شود که نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخته و قطع نامه نیز قرائت می‌شود.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *