کاهش 30 درصدی تورم، دستاورد دولت در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش 30 درصدی تورم و افزایش رشد اقتصادی به بیش از هفت درصد، بخشی از دستاوردهای دولت در این استان است.

سید جواد حسینی در مراسم معرفی فرماندار جدید شهرستان فریمان افزود: رشد 13 درصدی صادرات و تراز تجاری 800 میلیون دلاری از دیگر تلاش‌های دولت در استان خراسان رضوی است که این اقدامات به درستی برای مردم بیان نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز تمرکز دولت بر حل مشکل اقتصادی مردم از جمله بیکاری است، اظهار کرد: از تابستان سال گذشته تا پایان تابستان امسال 184 هزار شغل جدید در این استان ایجاد شده که سهم 23 درصدی در اشتغال کشور دارد.

وی گفت: این درحالی است که هیچگاه سهم استان خراسان رضوی با هشت درصد جمعیت کشور به 6درصد از بودجه کشور نرسیده است.

حسینی افزود: سهم و تعهد استان خراسان رضوی از اشتغال کشور در سال جاری 160 هزار شغل بوده که تاکنون بیش از 150 هزار شغل از این میزان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: موفقیت‌های این استان در سایه تعامل و هماهنگی بخش‌های دولتی، خصوصی و بانک‌ها تحقق یافته است.

وی فعالیت 940 تشکل مردم نهاد، رشد 50 درصدی تعداد این تشکل‌ها، کاهش سهم پرداختی مردم در حوزه سلامت، حرکت به سوی اشتغال پایدار، تحقق خودکفایی گندم و کاهش طلاق در این استان را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

معان استاندار خراسان رضوی گفت: فرمانداران راهبری سیاست‌های عمومی دولت و حاکمیت را به عنوان مهم ترین وظیفه از طریق هماهنگی دستگاه‌ها و مردم در هر شهرستان برعهده دارند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت جهادی از سوی مسئولان افزود: در خط مقدم این مدیریت جهادی فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و حاکمیت در هر منطقه قرار دارند.

وی اظهار کرد: از این رو فرماندار نباید منفعل باشد بلکه باید فعال و نخستین و محوری ترین فرد در پیشبرد امور شهرستان باشد و داشتن روحیه انسجام بخشی و وحدت آفرینی از مهمترین ویژگی‌های فرماندار برای تحقق این امر است.

حسینی گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی احساس کنند، فرماندار می تواند پناه آنان در امور مربوطه باشد.

وی جابجایی فرمانداران و مسئولان را امری عادی دانست و افزود: یاران کارآمد یک تیم کنار گذاشته نمی شوند بلکه به تناسب و تشخیص در مسئولیت و جای دیگر به کار گرفته می شوند تا از توان و ظرفیت آنان بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: فرمانداران دولت تدبیر و امید اغلب از جامعه ایثارگران هستند به گونه‌ای که شاخص ایثارگری فرمانداران دولت تدبیر و امید در استان خراسان رضوی از رشد 20 درصدی نسبت به دولت قبل برخوردار بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز در همه شهرهای استان انسجام و همگرایی وجود دارد، گفت: مسئولین اجرایی در هر جایگاه باید پاسدار و حراست کننده وحدت و انسجام و همگرایی موجود در جامعه باشند.

وی افزود: برای تحقق رشد و توسعه منطقه باید به همه گروه‌ها و ظرفیت‌ها و توان آنها توجه داشت و از امکانات و توانمندی‌های دولتی، عمومی و مردمی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان فریمان به دلیل داشتن اندیشمندان بزرگ از قبیل استاد شهید مرتضی مطهری حق بزرگی بر گردن فرهنگ، انقلاب و کشور دارد، اظهار کرد: این شهر با یک هزار و 200 شهید و ایثارگر همواره و در همه دوره‌ها منشا اثر بوده و امروز 2 وزیر پرافتخار این دولت از این شهرستان برخاسته اند.

حسینی گفت: میانگین مشارکت مردم فریمان در انتخابات نیز از میانگین کشوری و استانی آن همواره بیشتر بوده است.

گفنی است در این مراسم از خدمات محمد حسین یساقی فرماندار سابق شهرستان فریمان قدردانی شد و عباسعلی صفایی به عنوان فرماندار جدید معرفی شد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *