وام ازدواج باید 20 میلیون تومان شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تشویق جوانان به ازدواج باید وام ازدواج حداقل به 20 میلیون تومان افزایش یابد، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای نظام هماهنگ پرداخت برای کارکنان دولت مورد انتظار است که لازم است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله حاتمیان افزود: گرانی امروز مواد غذایی در اثر کم توجهی مفرط دیروز به تولیدکنندگان بوده است که ضمن وارد شدن آسیب های جدی اقتصادی و روحی و روانی به تولیدکنندگان زندگی روزمره خانوار ایرانی مختل شده که لازم است دراین خصوص در حمایت از این دو قشر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اقدامات موثر صورت پذیرد.

وی افزود: بودجه سال 97، تورم زا بوده که فشار زندگی را بر مردم به ویژه اقشار کم درآمد بیشتر می‌کند، دولت برای کسب درآمد به راه های غیر تورم زا از جمله کنترل قاچاق کالا و ساختارمند کردن واردات ضروری و 10‌ها راه دیگر توجه کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: نرخ بالای بهره بانکی تولیدکنندگان را فلج کرده و باعث شده تمایلی برای ورود سرمایه به بازار تولید نباشد، این نرخ های غیرمتعارف مصداق بارز ربا خوار است و از نظر شرع مقدس حرام است. از مجلس و دولتمردان و علما خواهشمند هستیم به جنگ ربا رفته با بتوانیم برکت از سفرها پر کشیده و از کشور رفته را به مردم برگردانیم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد تاکید کرد: دولتمردان اطمینان را برای تولیدکنندگان به ارمغان بیاورید و امنیت را به بازار اقتصاد برگردانید.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه اشتغالزایی دولت، افزود: دستور العمل اجرایی اعتبارات 1.5 میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی به شهرستان‌ها نرسیده و این تاخیر هرگز به نفع اقتصاد و مردم ما نیست، ارسال سریع دستور العمل به استان‌ها و شهرستان‌ها مورد انتظار است تا شغلهای مورد نظر برای جوانان در حوزه روستایی و مناطق محروم در زمانی کوتاه ایجاد شود.

حاتمیان خطاب به رئیس جمهور گفت: حق نوار مرزی به استناد مصوب 30 اردیبهشت 96 هیات دولت شامل کلیه کارکنان دولتی در بخش مرکز شهرستان محروم درگز می‌شود، ما خواهان اجرای مصوبه و پرداخت معوقات هستیم، آمار مهاجرت از این شهرستان در دهه اخیر حدود 16 درصد است که با این اقدام تا حدودی مهاجرت کنترل می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گمرک مرزی شهرستان درگز قابلیت های عظیمی برای توسعه شهرستان و کشور دارد، کارگروه ویژه برای شناسایی قابلیت های تجاری و عوامل بازدارنده توسعه در منطقه و کشور آسیای میانه تشکیل شود.

وی بیان کرد: اهمیت جاده های مرزی بر توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، با احداث تونل 4 کیلومتری الله اکبر، 65 کیلومتر جاده خله گردنه در مسیر ترانزیتی ایران به ترکمنستان حذف می‌شود، کمبود اعتبار پروژه ملی در حوزه این شهرستان مشکلات عدیده ایجاد کرده است،صدور دستور ویژه برای تامین 30 میلیارد تومان اسناد خزانه برای تسویه پیمانکار و ادامه عملیات مورد انتظار است.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: با وجود تایید استانداری خراستان رضوی و وزارت کشور مبنی بر شمول سهمیه سوخت مرز نشینان به 8500 خانواده ساکن در نوار مرزی و مشمول آیین نامه دولت مبالغ مربوط به سهمیه سوخت پرداخت نشده است.

حاتمیان ادامه داد: سد مرزی دورانگر بیش از هشت سال به بهره برداری رسیده 70 درصد آب سد در پیمایش مسیر 40کیلیومتری هدر می‌رود اما شبکه زیر سد اجرا نشده، وزارت نیرو و جهادکشاورزی آمادگی خود برای اجرای شبکه زیر سد اعلام کرده اما مشخص نیست جدول سال 93 از کدام آسمان نازل شد که نمی توان در آن تغییر ایجاد کرد و نام سد های مرزی باقی مانده را به آن افزود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *