نحوه نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیازمند بازنگری است

رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: نحوه نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیازمند بازنگری است

احمد نوروزی، رئیس کمیته نظارتی شماره 4 شورای شهر مشهد در نشست صمیمی اعضای کمیته نظارتی شماره چهار شورا و شهردار منطقه ثامن با ساکنان و کسبه محله عیدگاه در مسجد معتمد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم مشکلات این منطقه و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را با همفکری و تعامل مجموعه مدیریت شهری و ساکنان منطقه برطرف نماییم و در نهایت کار خوب و مثمرثمری را برجای بگذاریم، افزود: باید بپذیریم که روند گذشته آنگونه که باید، جواب نداده و کارآمد نبوده است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح روند نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، ادامه داد: ادامه دادن شیوه های کنونی به حال امروز ما منجر خواهد شد؛ بیش از 2 دهه از آغاز طرح نوسازی می‌گذرد و پیشرفت کار بسیار اندک است.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح، اولین طرح نوسازی و بهسازی نبوده و آخرین طرح نیز نخواهد بود؛ در این خصوص می‌توانیم از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد با بیان اینکه ضرورت طرح بر هیچکس پوشیده نیست و همه بر لزوم اجرای آن اتفاق نظر دارند، افزود: برای بهبود شرایط نیازمند تعامل و همکاری با ساکنان و مالکان این منطقه هستیم؛ وضع موجود در شان زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی نیست و باید به حال آن فکری کرد.

نوروزی با انتقاد از شیوه تملک املاک و اراضی بافت فرسوده منطقه ثامن، اظهارکرد: خریدهای نامنظم و بدون برنامه سبب شده تا مشکلاتی برای ساکنان ایجاد شود و شرایط خوبی حاکم نباشد.

وی در این نشست از شهردار منطقه خواست تا هیئت امنایی از خود مردم شکل گیرد و با همفکری و همکاری ایشان راهکارهای برون رفت از این مشکلات اندیشیده شود؛ متاسفانه نگاه مسئولان به ساکنان بافت پیرامونی مناسب نیست که باید در این نگاه تجدیدنظر گردد.

نوروزی مجدداً با تاکید بر لزوم مشارکت مردمی در نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن و اینکه توان مردم همانند سیلی عظیم تمامی موانع را از پیش روی خود برمیدارد، گفت: در دوره های گذشته میلیاردها تومان اوراق مشارکت منتشر شد، سوال اینجاست که آیا چنین رویکردی چاره‌ساز بود و مشکلات برطرف شدند؟

وی با بیان اینکه خوشبختانه مدیری برای منطقه ثامن انتخاب شده که منطقه را درک می‌کند و پروژه های بزرگی را در آن اجرایی کرده، افزود: شهرداری الان در شرایطی است که بدهی چندهزار میلیاردی دوره های گذشته را به ارث برده و از نظر مالی دچار مشکل است.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *