نتوانستند انتظارات فرهنگیان را برآورده کنند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از عملکرد وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: وزیر جدید نتوانست انتظارات جامعه فرهنگیان را از این وزارتخانه مهم برآورده کند.

حسین مقصودی با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در چند دهه اخیر، گفت: وزیر جدید نیز نتوانست انتظارات جامعه فرهنگیان را از این وزارتخانه مهم برآورده کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات چند دوره پیشین آموزش و پروش یک قدم به جلو و دو گام به عقب بوده است، افزود: باید از نسل دوم مدیران و متولدین دهه 60 در سطح وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل در این وزارتخانه استفاده شود تا نوگرایی صورت بگیرد.

مقصودی با تاکید بر اینکه وجود نگاه‌های امنیتی و محافظه کارانه در آموزش و پرورش جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: این نوع نگاه مانع شکوفایی و رشد دانش‌آموزان و معلمان می‌شود زیرا نگاه مدیریتی آقای بطحایی محافظه‌کارانه و نگاه همراه با حفظ قدرت و غیر مقتدرانه بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه وزیر آموزش و پرورش برای معلمانی که برای دفاع از حقوق صنفی معلمی خود فریاد زدند و دچار مسائل حاشیه‌ای شده و برای آن‌ها پرونده‌سازی صورت گرفته، اقدام عملی انجام نداد.

مقصودی با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش وپرورش در خصوص دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: درباره این دانشگاه علاوه بر عدم رعایت قانون، در انتخاب مدیران ستادی نیز انتخاب جوانان صورت نگرفته و متاسفانه بیشتر سفارشی و سیاسی عمل شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان در راستای سند چشم‌انداز و جوان‌گرایی نیست، گفت: متاسفانه برای وصول مطالبات معلمان و آینده نگری دقیق بر مسائل آموزش و پرورش و وضعیت معیشت فرهنگیان تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و حتی نمونه بارز آن بودجه 97 است که کاهش یافته و وزیر اقدامی نکرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *