تلاش می‌کنیم از خدمت‌رسانی به زائران کاسته نشود

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه سهم مشهد از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است، گفت: تلاش می‌کنیم از خدمت‌رسانی به زائران کاسته نشود.

قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه اجلاس شهرداران کلانشهرها، افزود: مشهد به لحاظ آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله وضعیتی مشابه دیگر کلانشهرها دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران حدود 15 سال قبل با کمک سازمان جایکا ژاپن در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی فعالیت هایی انجام داد و اکنون این کلانشهر در حوزه مدیریت بحران از آمادگی نسبی برخوردار است.

شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: در حوزه پیشگیری در کلانشهر مشهد کارهای خوبی انجام شده اما در حوزه مدیریت بحران نه طرحی تدوین شده و نه کار جامعی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کلانشهر مشهد روی خط زلزله قرار دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح جامع پیشگیری و مدیریت بحران در هنگام وقوع حوادث طبیعی تدوین می‌شود.

تقی‌زاده خامسی در ادامه با اشاره به حضور سالانه بیش از 25 میلیون زائر در پایتخت معنوی ایران گفت: خدمت‌رسانی به این تعداد زائر در مدت حضور در کلانشهر مشهد برای مدیریت شهری باعث افتخار است اما باید توجه داشت که خدمات‌رسانی ویژه به زائران برای شهرداری هزینه دارد.

وی ابراز کرد: یکی از محل‌های تامین هزینه خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی، مالیات بر ارزش افزوده بود که در سال جاری مبلغ زیادی از سهم مشهد به عنوان مرکز استان کسر شده و به دیگر شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

شهردار مشهد مقدس در عین حال تاکید کرد که تلاش می‌کنیم از خدمات ارائه شده به زائران کاسته نشود.

وی در خصوص مشکلات بافت پیرامون حرم مطهر رضوی هم گفت: بافت پیرامون حرم مطهر و ساخت و سازهای این منطقه مشکلات متعددی دارد. این پروژه 22 سال قبل تصویب شد و تاکنون فقط سالی 2 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تقی‌زاده خامسی ابراز کرد: اگر قرار باشد اجرای طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مطابق راهکارهای موجود ادامه یابد، بی‌تردید تا 25 سال آینده باید ساختمان‌های اولیه مجدد تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: درحال برگزاری جلسه با وزارت راه و شهرسازی و نهادهای استانی هستیم تا این پروژه ملی به نحوی جمع و جور شود. ما درخواست داریم که در این رابطه کمک شود تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *