مفقود شدن 8 هزار نسخه کتاب کتابخانه‌های گناباد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد گفت: به دلیل نبود امکانات زیرساختی مانند دوربین مداربسته و کمبود نیروی انسانی برای نگهبانی، هشت هزار نسخه از کتابهای کتابخانه‌های این شهرستان از جمله کتب مرجع، در چهار سال گذشته مفقود شده‌اند.

احمد مظلوم در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی گناباد افزود: سه هزار نسخه از این کتاب‌ها از کتابخانه شهید مطهری این شهرستان مفقود شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به دوربین مدار بسته، گفت: کمبود اعتبارات و تجهیزات و فرسودگی فضاها مهمترین مشکلات بخش کتابخانه‌های عمومی گناباد است.

مظلوم تصریح کرد: این اداره برای انجام وظایف خود در ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند بالغ بر سه میلیارد ریال اعتبار است.

وی ایجاد بخش کودک و نوجوان در کتابخانه ها را یک ضرورت برای گسترش کتابخوانی برشمرد و گفت: برای تحقق این امر 1.5 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

با وجود کمبود تجهیزات و فرسودگی کتابخانه های گناباد از ابتدای امسال تنها یک میلیارد ریال برای تجهیز این مراکز توسط نهاد کتابخانه های عمومی اختصاص یافته است.

مظلوم گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی سامانه گرمایش و سرمایش، تامین تجهیزات بخش کودک کتابخانه های عمومی گناباد از قبیل قفسه بندی، تامین میز و صندلی یک میلیارد و 600 میلیون ریال بود که 750 میلیون ریال در 2 ماه گذشته اختصاص یافت و 850 میلیون ریال دیگر در این بخش مورد نیاز است.

وی کمبود نیروی انسانی را دیگر مشکل این حوزه خواند و گفت: هم اینک 15 نفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان مشغول به کارند که با توجه به حجم مراجعات جذب پنج نیروی دیگر ضروری است.

هم اکنون 13 کتابخانه عمومی و مشارکتی با زیربنای 6 هزار و 500 متر مربع، با 192 هزار نسخه کتاب در مناطق شهری و روستایی گناباد فعال است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *