سه شنبه های بدون خودرو، حرکتی مردمی و موفق

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت هر جایی که مردم خودشان حضور فعالانه و عامل‌المنفعه دارند قطعا آن اقدام موفق خواهد بود که کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو نیز از این دست اقدامات مردمی است.

سید مهدی امامی میبدی افزود: در کلانشهرها نیاز به اقدامات سمبلیک مانند سه‌شنبه‌های بدون خودرو است که خوشبختانه این مهم چندسالیست که در مشهد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری سه‌شنبه‌های بدون خودرو سبب ایجاد تغییرات مناسب در رفتارهای مردمی شده که مردمی بودن آن نیز نقطه قوت این کمپین محسوب می‌شود.

امامی میبدی با اشاره به نقش شهرداری در برگزاری این کمپین گفت: شهرداری مشهد در برگزاری این کمپین نقش حمایتی دارد که در این راستا امکانات مورد نیاز سازمان‌های مردم نهاد از جمله ارائه مجوزهای قانونی برای ایجاد محدودیت تردد خودروهای شخصی در روزهای سه‌شنبه، اطلاع‌رسانی به شهروندان و… را در اختیار قرار می‌دهد.

 

اهداف کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به اهداف راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف این کمپین کمک به کاهش آلودگی‌هوا و صدا، ازدحام تردد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها شامل بیماری، حوادث، ناهنجاری‌های اجتماعی، مرگ‌و‌میر و … است.

امامی میبدی ادامه داد: البته در کنار آن هدف توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان شیوه‌ای کارآمدِ جابجایی در مسافت‌های کوتاه نیز مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش خودروهای تک سرنشین در مشهد ادامه داد: با برگزاری این کمپین امیدواریم در آینده شاهد کاهش خودروهای تک‌سرنشین و افزایش ظرفیت تردد خودروهای‌عمومی و سطح خدمت آن‌ باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردای مشهد ادامه داد: با برگزاری سه‌شنبه‌های بدون خودرو به دنبال ارتقای نقش حمل‌ و نقل عمومی و تغذیه آن از سوی افراد پیاده و دوچرخه‌سواران،‌ صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت و هزینه‌های تجملاتی و اشتغال‌زایی از محل توسعه خدمات حمل ونقل عمومی، خدمات شهری مرتبط با دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *