تامین خدمات در گلبهار سرعت می‌گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرک‌های جدید گفت: بخش عمده‌ای از  ساخت‌وساز ساختمان‌های مسکن به انجام رسیده‌است اما اصلی‌ترین بحث، تامین خدمات این واحدها است که باید به آن سرعت ببخشیم و مدل‌های‌مختلفی را در این زمینه در دست بررسی و اجرا است که از آن جمله می‌توان به ایجاد هم‌زمان مراکز محلات در قالب‌های مشارکتی اشاره کرد.

حبیب‌الله طاهرخانی که برای شرکت در اولین جلسه پایش شرکت عمران شهر جدید گلبهار و افتتاح و  بازدید از چند پروژه به این شهر سفر کرده‌بود درباره آخرین وضعیت مسکن مهر افزود: با این کار خدمات عمومی و انتفاعی ساخته می‌شود که بخش عمومی در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد و بخش انتفاعی نیز مورد بهره‌برداری سرمایه‌گذاران واقع خواهد شد.

طاهرخانی تاکید کرد: حسن این کار این است که همزمان مراکز محلات شکل می‌گیرد و زمینه ارتقای کیفیت سکونت در مسکن‌های مهر فراهم می‌شود. درحال حاضر نیز پارک‌ها و فضاهای عمومی بسیار خوبی درحال ساخت است. امیدواریم با تکمیل و راه‌اندازی زیرساخت‌های آموزشی، امنیتی و بهداشتی و درمانی بتوانیم جذابیت سکونت در شهر جدید گلبهار را افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرک‌های جدید ایران درباره قطار برقی گلبهار نیز بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از میزان استقرار جمعیت، قطار برقی گلبهار مشهد یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت راه‌وشهرسازی است و در طول سه سال گذشته تلاش‌های بسیار خوبی برای ساخت آن صورت گرفته‌است.

وی اعلام کرد: بخش زمانبر پروژه که شامل تملک و ایجاد زیرساخت‌ها است تقریبا بطور کامل انجام شده‌است و بخش پایانی آن نیز درحال انجام است. درحال حاضر تمرکز تامین مالی پروژه نیز یکی بر موضوع فاینانس است که خوشبختانه شورای اقتصاد آن را تمدید کرده‌است و درحال پیگیری برای باز شدن بخش ال سی هستیم تا پیمانکاران بتوانند  کار خود را آغاز کنند که اتفاق بسیار خوبی است و موضوع دوم نیز بحث ایستگاه‌ها است که از منابع عمومی و ظرفیت سرمایه‌گذاران در آن بهره‌مند خواهیم شد.

در حاشیه این جلسه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرک‌های جدید، نماینده چناران و طرقبه‌شاندیز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی،  عملیات اجرایی احداث یک مجموعه تجاری اداری به صورت مشارکتی درگلبهار کلنگ‌زنی شد.

 

 

سرویس در شهر «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *